י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בזק מסתערת על האינטרנט: 120 שקל ל-100 מגה כולל ספק

משיבה מלחמה לספקיות: תשווק את החבילות באמצעות ספקיות אינטרנט קטנות ולא מוכרות שכל פעילותן נשענת על בזק • 018 אקספון למשרד התקשורת: לעצור את המבצע האגרסיבי של בזק - מסכן את הרפורמה

  • י"ט אייר התשע"ה
בזק מסתערת על האינטרנט: 120 שקל ל-100 מגה כולל ספק


חברת בזק משיבה מלחמה בשוק האינטרנט והחלה היום (ה') לשווק חבילות הכוללות ספק פלוס תשתית במחיר של 120 שקל לחודש עבור מהירות של 100 מגה. החבילה שבזק מוכרת נמכרת דרך מה שקרוי "הבנדל ההפוך", כלומר: בזק משווקת את החבילה ללקוחות במקום ספקיות האינטרנט.

"הבנדל ההפוך" הוא פרקטיקה מקובלת ונפוצה, ובזק משווקת את החבילות באישור ובתיאום עם משרד התקשורת. המבצע של בזק מיועד לכל הלקוחות ולא רק ללקוחות חדשים, וכמו כן החברה משלבת בו שירות בזק קלאוד, שירותי מוזיקה ועוד.

למעשה, בזק משיבה מלחמה דרך "הבנדל ההפוך". כלומר, מה שהיה עד כה כלי שיווקי בידי ספקיות האינטרנט שבזק שיווקה אותן, הופך כעת לנשק נגדן באמצעות ספקיות אינטרנט קטנות ופחות מוכרות, שמפיצות את שירות האינטרנט שלהן דרך בזק בלי שיצטרכו לבצע כמעט שום השקעה.

מדובר בספקיות אינטרנט מאד קטנות וכמעט לא מוכרות כמו 099 שפועלת במזרח ירושלים ו-011 שגם היא מאד לא מוכרת, והן פועלות תחת רישיון ממשרד התקשורת. אלא שבגלל שמדובר בספקיות אינטרנט מאד קטנות, שכל פעילות השיווק שלהן נשענת על בזק, הן בעצם גובות מחירים מאד נמוכים עבור שירות הקישוריות לאינטרנט, במחיר של כ-15 שקל ל-100 מגה.

בזק לא יכולה להוריד את מחיר התשתית שלה, מכיוון שהיא מוכרת לכולם באותו מחיר, כך שהיא גובה 110 שקל עבור קצב של 100 מגה לחודש, והספק מקבל 15 שקל בלבד. מכיוון שאנו יודעים גם שהספק משלם לבזק עמלה של בערך 50 שקל עבור כל לקוח שהיא מגייסת עבורו, תמוה מאד כיצד העסק רווחי, אלא אם כן בזק מסבסדת את ספק האינטרנט בצורה כלשהי.

סימן-שאלה נוסף שמרחף מעל הפעילות הוא שאותן ספקיות אינטרנט מספקות שירות, שהוא - נאמר בעדינות - מאד מוגבל, ואיכותו לא גבוהה, כך שלמעשה מי שמספק את השירות זו בזק עצמה - כולל נתבים שלה, וספק האינטרנט במבצע הוא בעצם מתג מקשר בלבד.

המבצע של בזק מדאיג את ספקיות האינטרנט, וכבר בקרוב צפוי כי משרד התקשורת יתבקש להתערב. ספקיות האינטרנט מציעות במסגרת הרפורמה מחירים של 100 שקל לחודש עבור קצב של 100 מגה (ספק פלוס תשתית), ורק בזק בינלאומי מציעה מחיר של 120 שקל לבנדל תשתית פלוס ספק. כך יוצא שבזק מעמידה בפני הלקוחות את הברירה לקבל ממנה שירות 100 מגה בפרמיה של 20 שקל בלבד.

018: לעצור את המבצע של בזק
איציק בן-אליעזר, מנכ"ל 018 אקספון, פנה הבוקר בדחיפות למשרד התקשורת ולרשות ההגבלים העסקיים ודרש מהם לעצור את המבצע של בזק.

בן-אליעזר הסביר כי בזק משתמשת בפלטפורמת הבנדל ההפוך כדי להציע הצעות אגרסיביות לנוטשים לטובת הספקים המתחרים במסגרת הרפורמה בשוק הקווי.

לדברי בן-אליעזר, ההצעה אגרסיבית הן ברמת המחיר (תוך התבססות על הצעת מחיר נמוכה מאד, עד לא סבירה כלכלית, של ספק האינטרנט הקטן 099) ובעיקר באופן שבו הדבר מוצג ללקוח, שבנקל יכול לטעות ולחשוב שמדובר בשירות מקצה לקצה של בזק. כל זאת במקביל לכניסתה של בזק בינלאומי, חברת-בת של בזק, לתחרות במסגרת הרפורמה.

לדברי בן-אליעזר, יוצא מצב שכבר בתחילת הרפורמה יש לבזק שני ערוצי הפצה חזקים מאד, את בזק בינלאומי ואת הבנדל ההפוך שהיא החלה לשווק, והיא מובילה אותו.

בן-אליעזר דורש לעצור את שיווק הבנדל ההפוך על-ידי בזק, שמסכן את הרפורמה, וכמו כן דורש לקבוע תנאים ברורים לביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק, שיותנה במספר הלקוחות שעברו במסגרת הרפורמה לספקיות האינטרנט.
אינטרנט 018 אקספון בזק משרד התקשורת ספקיות אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד