י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי מירון: הסיפורים הקטנים שלא שמעתם

לייבל'ה מסכם שבוע: הציר החדש של גולקנופף, הקשר בין 'האח הגדול' למירון והמתחזה החרדי של ערוץ 10

אחרי מירון: הסיפורים הקטנים שלא שמעתם


"כדאי הוא רבי שימען להשקיע עליו", מלמל לייבל'ה שעה קלה לפני כניסת השבת, כאשר ניסה להתמודד ללא הצלחה בסינון אלפי התמונות שהעמיסו עליו צלמי משפחת לרר מההילולא השנתית במירון.

לייבל'ה, שכמובן השתטח בעצמו על הציון כמקובל, הספיק גם בבוקר שישי להידחק לברית ההיסטורית בבעלזא, ושמח לשמוע שאין מחסור בדוברים מדוברים שונים, מחסידות זו או אחרת, ובלי ספק הדובר הבלתי רשמי צריך לעשות חשבון נפש.

אבל כאמור, נפתח בחוויות ל"ג בעומר, ודווקא מפולין הרחוקה, שם בחר איש חסידות סלונים יוסי דייטש לפקוד את ציונו של רבי מנחם מנדל מרימינוב.





ואילו בהדלקה של תולדות אברהם יצחק נצפה יצחק גולדקנופף הגוראי יוצק שמן למדורה אותה הדליק האדמו"ר. לייבל'ה תוהה האם מתגבש ציר חדש בין גולדקנופף לתוא"י?





יהודה משי זהב, הראיס של זק"א [וכאן המקום להודות לבית זק"א במירון, ששימש עמדת הטענה לגלריות של אתר הבית] מתמקם מדי שנה כמו אח"מ מעבר למחסומים, השנה החליט יהודה להצטרף לעמך, ולייבל'ה צפה בו נדחק בין כולם על הפרנצ'עס.





פחות מ-24 שעות לפני פתיחת עונהת ה-V.I.P של האח הגדול [אל תשאלו את לייבל'ה מה הכוונה] נצפה רב הסלבס מרדכי חסידים יחד עם אלעד קופרמן מפיק התוכנית. הרב חסידים שהגיע עם רבו המקובל רבי בניהו שמואלי, ליווה את קופרמן במירון והשניים נעמדו לתמונה בלעדית ללייבל'ה, שגם צפה בחסידים מקרב את שלל הסלבס שהגיעו להשתטח בציון רשב"י.





ולסיום פינת מירון, מעשה שהיה כך היה: ארבעה עיתונאים נסעו מירונה ברכב פרטי, אמממה, המשטרה כזכור הודיעה מראש שאין אישורי כניסה ברכב. המוקש הראשון התגלה בצומת חנניה, שם הוסבר לשוטרים חמורי הסבר כי הרכב רשום והם עיתונאים שחייבים להגיע לסקר את הר מירון. האחרונים בדקו בקשר והופ יש אישור, וכך רכב השברולט קפטיבה החליק הלאה בדרכו. המוקש השני הפציע בחניון פרוד, גם שם עבד התעלול והופ יש אישור. כך עד הכניסה ליישוב מירון - שם התבקשו הרביעייה להציג תעודת עיתונאי, ומשלא מצאו את זו באמתחתם - נאלצו לחנות בתחנת הדלק למטה ולא הצליחו לנשק את הציון עם הרכב המפואר. לייבל'ה מזכיר למעורבים שבדיוק בשביל האירועים האלו מיועדת תעודת העיתונאי הבלתי שימושית בעליל.



פינת התקשורת
לייבל'ה כבר התרגש וחשב שעוד חרדי השתחל לשורות התקשורת הכללית, כאשר צפה בישי כהן אוחז במיקרופון של ערוץ 10. אך לאחר כמה דקות נכונה לו אכזבה, כשהתברר שמדובר בעצם באבישי בן חיים, האיש והרעמה, שדפק איחור של שעתיים לאירוע בסמינר רמתי, ואיפשר לצלם הערוץ ולישי כהן לשחק בכאילו.





ובאותו מקום: לייבל'ה שפשף את אזניו כששמע את איציק הלפרין מערוץ 1 מתנצח עם קבוצת בחורי ישיבת בסוגיית "כל דאלים גבר". הלפרין לא יצא פראייר, והוכיח את טענותיו מתוס' והראשונים. לייבל'ה נזכר במה שאמר המשגיח בישיבה קטנה: "אם רק היית משקיע את הראש הזה בלימוד, איזה 'גדול' יכולת לצאת". הלפרין ביקש לחדד כדי למנוע 'לפני עיוור' כי אין עדיין כל קשר בין חיבתו ללימוד הגמרא לחזרה בתשובה אפשרית.





באחת מלילות השבוע החולף, עבר לו לייבל'ה ליד פיצהל'ה, ומצא לתומו באופן מלא את רושם ההגיגים מפנקסו לבן ישיבה, המטיף על נייעסנות יתירה וחטטנות. לייבל'ה, שמתחזק מדברי המוסר הקבועים של כותב כפולת העמודים ב'בקהילה', לא יכל שלא לראות את ה'השתוקקות' של הרב יענקב בייס פרידמן לטילון עסיסי.





איש התקשורת אבי מימרן ואיש הקשר של הרבנים הספרדים יהודה חזן, נצפו בצאת השבת האחרונה במעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא. האם השניים הגיעו במשותף? לא ברור, מה שבטוח שהם לא שבעו מקאמבקים ספרדים משותפים





‏שריפה שכילתה בחמישי שעבר את בית הכנסת 'נר אליעזר' בבית שמש וגרמה נזק כבד, לא מנעה מהמתפלל אברהם דב גרינבוים [להלן עורך 'בקהילה'] להגיע ולהתפלל בבית הכנסת החרוך ולהעלות תובנות ב'ישורת האחרונה' על התפילין שניצלו.





ואפרופו בקהילה: אהרון קליגר הכל יכול עזב את עיסוקיו בשישי והתפנה לשאת תפילה באוהל בית גור, בחזור מקניות בשוק מחנה יהודה בירושלים.



מן הגורן ומן היקב
במפגש ראשי הרשויות החרדים עם נשיא המדינה, הצטופפו כל ראשי הערים ועוזריהם יחד, רגע לפני שהם חוזים בנשיא המזגזג בדעותיו בכדי לקבל עוד כמה דקות תהילה בתקשורת.





עוד בבית הנשיא: משה ביכלר שעוד תשמעו עליו רבות, נצפה בסלפי עם הלענייני חרדים של גל"צ אוריה אלקיים. לייבל'ה חושף גם כי בשידור ממירון נצפה אלקיים החביב עייף מתמיד, ומיכאל שמש הרענן החליף אותו בדיווח בשעה 5.





ובעולם המוזיקה נפתחה ההסתערות על עונת החתונות של הקיץ, אך רובי בנט, שכנראה היומן שלו כבר מלא, נצפה בערב שבת עושה שוק במחנה יהודה ומספר לסובביו על הזמר החדש שמופיע עמו.





ובחנות אחרת שתופסת תאוצה, נצפה מני גירא שוורץ מכין את עצמו למירון בבחירה דרוכה של סלט טוב ומשובח כמנהג 'בורדו'.





לאחר שבוע עמוס במיוחד, נטל לייבל'ה את חפציו, עזב את הבלי העולם הזה ושבת בכפר הנופש ציפורי יחד עם יקיר המדור החזן דובל'ה הלר ואיש ירושלים מירון והגלילות הרב ישראל גליס. באחת מפינות המושב, מצא לייבל'ה את החזן ישוב עם איש האקטואליה של 'קול חי' יעקב גרודקה - שבכובע נוסף משמש כמפיק הצמוד שלו. לייבל'ה מציין כי בשבת השתתפו גם המיליונר החרדי חיים יעקב לייבוביץ, משה שלזינגר האיש וה'מכבי' ור"י 'דרך חכמה' הגרא"צ סילבר.



פינת המזל טוב
לאחר שסיים לבנות את מדורת הענק ברכסים, השיא הראיס יצחק רייך את בתו בשעה טובה באולמי 'ארמונות וולף' בירושלים, והחברים הגיעו לאחל מזל טוב.

ואילו הראיס של אלעד, ישראל פרוש, חגג את שמחת החלאק'ה לבניו התאומים, ובלשונו הזהב של חונה דייטש 'ברית הפאות'. פרוש, כמו שאר המשפחה המורחבת, הגיע למירון עם כל ילדיו כשהוא מצויד במשקפי שמש וערך את טקס גזיזת מחלפות ראשם של התאומים, שבשלום זכר של לידתם נפלה ההכרעה להכתיר אותו לתפקיד ראש העיר.





ועוד אחד בשלומי אמונים שחגג חלאק'ה לנכד - שרוליק ורטהיימר, הקמב"ץ של מירון והצמוד של סגן שר החינוך המיועד. כל הצמרת במירון והמפכ"ל התייצבו וכך זה נראה בווידאו.



והאיש הגדול מכולם, שזכה בכינוי 'המפיק של מירון' וחטף מהצמרת, יעקב חיים מילר, חגג את גזיזת מחלפות ראשו של בנו הקטן, שכבר לבש את הכתונת פסים כמנהג בית לעלוב. התכבד בגזיזה - יוסף שוינגר המנכ"ל הארצי של המקומות הקדושים.





ויש גם מי שחוגג אירוסין: מוטי בריסק, הביג בוס של מחזיקי הדת בעלזא, חגג בוגשל את אירוסי בתו. כל הצמרת האגודאית ושאינה הגיעו להתמזל"ט וישבו על מנות בשר בכשרות 'מחזיקי הדת' או קהילות.





ולאחר כנס הפעילים, חגג אלי ישי יו"ר תנועת 'יחד' המעטירה את הולדת נכדו בשעה טובה. לייבל'ה בטוח שבפגישה עם הרבי מזלאטשוב יעלו מספר נושאים העומדים על הפרק.





מחר יום ראשון אלעד תלבש חג: פנחס פיני גרוס חבר מועצת עיריית אלעד ונציג הכלל החסידי בעיר, יחגוג את שמחת הבר מצווה לבנו באולם‏ משכן הכינוסים. העלון של צאנז כמעט והרחיב את שעריו מרוב מודעות ברכה שזרמו למערכת.

עוד בצאנז: משה גליק, מנהל בטאון חסידות צאנז והמפיק הגדול, חגג את שמחת אירוסי בנו בשעה טובה,

אחרון בצאנז: ברכת תנחומים ליוסף יצחק יעקובוביץ, הדובר הבלתי רשמי מאחורי הקלעים, על פטירת חמותו ע"ה שלא תדע עוד צער ותגיע למירון בדרכים טובות ונוחות.

מנכ"ל בד"ץ שארית ישראל גבריאל שרמן חגג את שמחת נישואי בתו בשעה טובה.

יוני פוזן, האיש של 'יפה נוף פלדהיים', חגג גם הוא את שמחת נישואי בתו בשעטו"מ.

ובעולם המוזיקה, בעל המנגן מאיר אדלר חגג את שמחת אירוסי בתו עם רב ואב"ד גרוסוורדין במונסי. לייבל'ה יודע שהרומנים תמיד חוזרים לשורשים. אם תהיתם, אדלר עצמו כבר עסוק בהקלטות.





גדול הזמר החסידי אברהם פריד אירס את הבת בשעה טובה.

ואחרון מעולם החסד: שמואל לוי, רכז ארצי של פרויקט רכזים התפתחותיים בעזר מציון, חגג את שמחת הולדת התאומים בן ובת. ככה זה, כשעושים חסד זוכים לישועות. בשלום זכר שערך בשבת האחרונה בברכפלד הצליח לאחד את כל גווני הקשת, דגלאים ועצניקים כאחד.
תמונות רכילות פריד בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד