כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שלי נגד ציפי: "אין ביננו מכנה משותף"

שלי יחימוביץ ממשיכה במחמתה נגד השותפות עם ציפי לבני: "ההנהגה הדו ראשית שמה אותנו לצחוק"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


לאחר שהחרימה את ישיבת סיעת העבודה השבוע ממשיכה ח"כ שלי יחימוביץ במאבק נגד המשך השותפות של מפלגת העבודה, עם מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני.

בהודעה שהפיצה יחימוביץ לחברי מפלגת העבודה כתבה: "מרחק אידאולוגי גדול פעור בינינו ובין לבני בכל מה שקשור לתפיסת העולם הסוציאל-דמוקרטית שלנו.

"היא אוחזת בתפיסת עולם נאו ליברלית מובהקת, ולא מסתירה את זה. בסוגיות כמו עבודה מאורגנת, הפרטות, ובעצם כל מה שמרכיב את תפיסותינו אין כלל מכנה משותף. יש מכנה משותף בנושאים מדיניים ואזרחיים, זה כר הנרחב לשיתוף פעולה, אבל שיתוף פעולה אינו טשטוש זהות. כעת, על אחת כמה וכמה כשאנו באופוזיציה ואיננו כפופים לפשרות קואליציוניות שהיינו מחוייבים להן לו היינו מרכיבים את הממשלה - אסור לנו בשום פנים ואופן למהול את ערכינו בענן נאו ליברלי עמום, אלא להמשיך ולהאבק עליהן. בשנים האחרונות העצמנו את השיח החברתי בישראל לממדים מדהימים, ואנו נמשיך לעשות זאת".

עוד הוסיפה: "זו לא הסיבה היחידה, שאני מתכוונת להמשיך ולהתנגד להנהגה דו ראשית הרצוג-לבני. אני מכבדת את לבני ומצפה לשת"פ פורה אתה, אבל יש לי יו"ר אחד ושמו בוז'י הרצוג, אשר נבחר בבחירות דמוקרטיות. החיבור בין הרצוג ללבני היה נכון, וכמו שאתם יודעים גיביתי אותו בכל כוחי, גם ציבורית כלפי חוץ וגם בגיוס פנימי בתוך המפלגה, למרות לא מעט התנגדויות שהיו לכך בראשית המעשה. יש מספיק סיבות טובות להמשך בעבודה המשותפת, אבל עקב אכילס של החיבור הנכון הזה היה הרוטציה והמצג הדו ראשי, שגם מאוד הוגחך בציבור. או במלים פשוטות: זו היתה צפרדע שהוכרחנו לשלם בתמורה לחיבור. הפיכת הדבר לשגרה היא אבסורד מוחלט, היא שמה אותנו לצחוק ולא תאפשר תפקוד רציני של אופוזיציה לוחמת. לא מוכרחים להמשיך לספק חומרים לארץ נהדרת, ובמיוחד לא כאלה שמחלישים את בוז'י".

כזכור בראיון שעניק יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל ל'בחדרי חרדים' ביום חמישי שעבר אמר: "אני לא תומך בדרישת יחימוביץ, אין הנהגה דן ראשית. שתי מפלגות בסיעה אחת ואין שום בעיה עם זה. אין מחלוקת שהרצוג הוא המוביל, כל הסיעה לא חושבת כך".
הרצוג יחימוביץ לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד