י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

התפתחות דרמטית בפרשת 'ביג': הבעלים שוקלים לסגור את הקניון בשבת

האדמו"ר מפיטסבורג השוהה בלוס אנג'לס, נפגש עם יו"ר רשת 'ביג' יהודה נפתלי • נפתלי הסכים לבחון מחדש את הפעילות בשבת של הסניף באשדוד: "לא שיערנו את עוצמת ההתנגדות"

האדמו"ר מפיטסבורג בפגישתו עם יהודה נפתלי
האדמו"ר מפיטסבורג בפגישתו עם יהודה נפתלי


התפתחות בפרשת חילולי השבת בקניון 'ביג' באשדוד: בעלי הרשת הסכימו לשקול מחדש את סגירת המקום בשבת.

לאדמו"ר מפיטסבורג השוהה בלוס אנג'לס, נודע כי איש העסקים ויו"ר 'ביג', יהודה נפתלי, שוהה אף הוא בימים אלו בעיר והוא ביקש להיפגש עמו.

הבקשה נענתה בחיוב והפגישה התקיימה באכסנייתו של האדמו"ר ונמשכה כשעה ומחצה. במהלכה הביע האדמו"ר את כאבו על פתיחת הקניון בשבתות. במשך שעה ארוכה עמד האדמו"ר על חומרת הדבר, כשהוא מונה את המקרים שבהם ביקשו יזמים להגדיל את רווחיהם באמצעות פעילות בשבתות, אך בפועל התברר כי הפגיעה בקדושת השבת לא השתלמה.

פרט לכך דיבר האדמו"ר לליבו, וציין כי בן לעם היהודי שמסר את נפשו למען השבת, אינו יכול בשום אופן לרמוס את השבת.

הדברים עשו פירות ובעלי 'ביג' הבהירו כי ישקלו שוב את הנושא. בכוונת הבעלים להגיע לארץ במהלך הימים הקרובים על מנת להיפגש עם המנהלים המקומיים ולחשב את צעדיהם מחדש.

פרט לשיחתו של האדמו"ר הגיעו לבעלי 'ביג' פניות מגורמים נספים, ביניהן מרבה הראשי של העיר הגר"י שיינין הפועל באינטנסיביות מול הגופים המעורבים בעניין. גם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ועוד ניסו לדבר על לב בעלי החברה. הפניות, כך נראה, נפלו על אוזניים קשובות.

עם זאת, כל עוד לא יצאה הועה רשמית על סגירת הקניון ממשיכים ההכנות לקראת פעילות המחאה וכפי שנקבע בישיבת רבני אשדוד. הצוותים העוסקים בגיבוש הסנקציות הכלכליות לצד ועדת ההיגוי ששוקדת על קידום עצרת המחאה ההמונית שתתקיים באשדוד ביום שלישי ר"ח סיון, ממשיכים בתפקידם ללא כל שינוי.

עוד יצויין כי בעיר אשדוד נפתחו בשנים האחרונות למעלה מ-50 בתי עסק בשבת, וזאת למרות שבהסכם הקואליציוני שנחתם בין רה"ע ד"ר לסרי לסיעות החרדיות נקבע כי לא יפתחו עסקים נוספים בשבת. בעקבות זאת הונחו נציגי הסיעות החרדיות במועצת העיר לפעול בעניין.
אשדוד ביג שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד