ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

שפיר עותרת: לפסול ההסכמים הקואליציוניים

ממשיכה להיאבק במתנחלים: ח"כ סתיו שפיר פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפסול את ההסכמים הקואליציוניים

בנט ונתניהו. צילום: פלאש 90
בנט ונתניהו. צילום: פלאש 90


ח״כ סתיו שפיר פנתה הבוקר (א) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ווינשטיין בבקשה לבדוק בדחיפות את ההסכמים הקואליציוניים בטענה כי הם נוגדים את הנחיותיו.

בעקבות פרשת ישראל ביתנו והעתירה שהגישה שפיר נגד משרד האוצר וועדת הכספים בעניין ההעברות התקציביות, פרסם היועמ"ש מסמך על יישום ההסכמים הקואליציוניים בו נכתב מפורשות כי אין להעביר כספים למטרות אישיות של ח"כ או מפלגה, אלא למטרות המיטיבות עם כלל הציבור בלבד, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

שפיר מבקשת מהיועמש לפסול את הסכם הליכוד עם הבית היהודי בטענה כי סעיפים רבים בהסכם עוברים על הנחיות אלה, כגון ההחלטה על הענקת 640 מליון שקלים לחלוקה אישית של חברי הבית היהודי.

בפנייה מתייחסת שפיר גם לחוקיות פעילותה של החטיבה להתיישבות, אשר המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, הורתה להפסיק לתקצב אותה. שפיר טוענת כי ההסכם עם הבית היהודי מתיר את המשך השחיתות בתקצוב גורמים פוליטיים אינטרסנטיים דרך החטיבה.

שפיר: ״כשאזרחי ישראל משלמים מיסים הם מצפים שהממשלה תדאג לחינוך ולבריאות ולא למשחק ההישרדות הפרטי של ביבי ובנט. זו שחיתות שאין כדוגמתה להשתמש בכספי ציבור למטרות פוליטיות אישיות ואנו לא ניתן לזה לעבור״.
בנט נתניהו שפיר עתירה תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד