י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תושבי חו"ל? הכירו את הארגון שיעשה לכם קיצור דרך

בכדי לשפר את מעמדם של בני חו"ל המתגוררים בארץ הוקם ארגון 'קיצור דרך בישראל' למציאת פתרונות מול הגופים הממשלתיים והעירוניים

הגרא"י פינקל קובע מזוזוה. צילום: קובי הר צבי
הגרא"י פינקל קובע מזוזוה. צילום: קובי הר צבי


יוזמה חדשה שתקל על הציבור האמריקאי ותושבי חו"ל בישראל: הקמת ארגון שיישא את השם 'קיצור דרך בישראל'.

בכדי לשפר את מעמדם של בני חו"ל המתגוררים בארץ שחלקם משתקע לבסוף בארץ ונתקלים בבעיות ביורוקרטיה בלתי פתירות בתחומים רבים. 'קיצור דרך' תגבש מעתה את הפניות הרבות ותפעל למציאת פתרונות מול הגופים הממשלתיים והעירוניים.

הרב זאב זר שיזם את הקמת הארגון ואף עומד בראשו אומר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים': "כבוגר ישיבת מיר אני מייצג ומסייע רבות לתלמידי ובוגרי הישיבה מחו"ל שמתגוררים בארץ מול העיריות והמשרדים הממשלתיים, במהלך פעילותי נתקלתי בהליכי בירוקרטיה מסורבלים שיועדו רק למגזר הזה ושהופכות את הפניות לכמעט בלתי אפשריות לביצוע".

"כדי לקבל הנחה מטעמי הכנסה בארנונה נדרשים בני חו"ל להציג פיזית את כל הרשומים בטופס ההנחה, הליך שאזרח רגיל לא נדרש אליו, בביטוח לאומי מתבקשים בני חו"ל להציג טפסים ממשרד הפנים כשהמבקשים מחויבים לגשת בעצמם למשרד הפנים ונשללת מהם האפשרות להשיג את הטפסים בייצוג חוקי ע"י אחר גם בתצהיר אצל עו"ד".

אלו שתי דוגמאות, אומר זר, כשבפועל ישנם אין ספור הליכים ובעיות שקיימים רק במגזר הזה, דבר שגורם לעיכובים ולבזבוז שעות מיותרות.

בשיחות שקיימתי עם גורמים בכירים במשרדים הממשלתיים השונים וברשויות העירוניות נאמר לי כי ההליכים הבירוקרטיים הללו נועדו למנוע שימוש לא חוקי בדרכונים של אנשים שיצאו מהארץ. וכי גוף כמו שהקמתי שיטול לידיו את האחריות בענין ויצמצם את הסיכויים לשימוש בלתי הוגן בדרכונים ובעיות שקיפות נוספים שיתכנו ושבשל כך נקבעו ההליכים המדוברים, יכול למנוע הליכי ביורוקרטיה רבים.

עניינים נוספים שהציבור אותו אנו מייצגים ב'קיצור דרך בישראל' זקוקים לו ויקבלו שירות במשרדינו: הנפקת ויזות, סידור מקומות עבודה לדוברי שפות זרות, אישורים ותוספות בניה, ושירותי בריאות. פרויקט נוסף עליו נעמול בהמשך במסגרת פעילותינו הסדרת מבני ציבור ופתרונות דיור במחירים שפויים.

הבוקר נערך מעמד קביעת המזוזה וחנוכת הבית למשרדי הארגון בהשתתפו תראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, משגיח הישיבה הגאון רבי אהרון חדש והגאון רבי ישראל גלושטיין ר"מ בישיבה.

במעמד ה'לחיים' שהתקיים לאחר קביעת המזוזה נשא דברים ראש הישיבה הרב פינקל שבירך על היוזמה ואיחל מברכותיו, המשגיח הרב אהרון חדש שיבח את הקמת הארגון שיסייע לאלפי בני התורה, ואת הרב זאב זר יו"ר הארגון: "ציבור בני התורה מחו"ל שבאים לארץ ומסייעים להרמת קרן התורה ברוחניות ובגשמיות ראוי שידאגו להם ולהשיב להם מעט מהכרת הטוב המגיע להם, אשרי המסייעים להם. הארגון הינו 'הדבר הנכון בזמן הנכון ועם האנשים המתאימים'".









































אמריקאים מיר בירוקרטיה תושב חול קיצור דרך בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד