כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

5 שנות מאסר ופיצוי 30 אלף ש"ח לתוקפת רופאה

מתוך גזר הדין: "אשר למדיניות הענישה, תופעת "תת תרבות הסכין" שקנתה לה אחיזה במחזותינו, ראויה להוקעה ועליה לגרור תגובה הולמת"

5 שנות מאסר ופיצוי 30 אלף ש"ח לתוקפת רופאה
פלאש90


חמש שנות מאסר ופיצוי כספי נגזרו על מטופלת שתקפה את הפסיכיאטרית שלה: השופטת אמסטרדם מביהמ"ש המחוזי בתל אביב גזרה על טליה שוקרון 5 שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 30 אלף ש"ח למתלוננת.

הנאשמת הורשעה בחבלה בכוונה מחמירה, איומים והחזקת סכין, לאחר שתקפה את הרופאה הפסיכיאטרית שטיפלה בה במרפאות החוץ של בית החולים איכילוב.

כפי שנקבע בהכרעת הדין, במהלך השנתיים האחרונות טופלה הנאשמת במרפאות החוץ של בית החולים איכילוב ע"י המתלוננת שהינה רופאה פסיכיאטרית. הנאשמת ביקשה לעבור לטיפולו של רופא אחר, ומשנדחתה בקשתה, גמלה החלטה בליבה לפגוע במתלוננת.

בט' שבת תשע"ד חבשה הנאשמת פאה וכובע והצטיידה ב-4 סכינים בגדלים שונים. בהגיעה לחדרה של המתלוננת בבית החולים, התפרצה הנאשמת לחדר כשהיא אוחזת בסכין, התנפלה על המתלוננת, משכה בשערותיה והפילה אותה על הרצפה. בעוד המתלוננת שוכבת על הרצפה, רכנה הנאשמת מעליה ודקרה אותה באמצעות הסכין, תוך שהיא צועקת ומאיימת עליה ללא הרף "אני אהרוג אותך בכל מקרה".

בהמשך, אף הניפה את הסכין לעבר צווארה ופניה של המתלוננת, בעוד המתלוננת מנסה להתגונן מפניה וזועקת לעזרה. לשמע זעקותיה של המתלוננת מיהרו וחשו לעזרתה שני רופאים העובדים בחדרים סמוכים לחדרה של המתלוננת ובהמשך גם מאבטח של בית החולים, הרחיקו את הנאשמת מהמקום, והוציאו את הסכין מידה. כתוצאה מהדקירות נגרמו למתלוננת חתכים בפניה ובידיה, וחבלות על גופה.

בית המשפט קבע כי "רופאים אינם אמורים להיחשף לאלימות מצד מטופליהם, בעת שהם מבקשים למלא תפקידם כרופאים בשירות הציבורי. משכך, בבוא בית המשפט לערוך את האיזון הראוי שבין אינטרס הציבור בהגנה על שלומם של צוותי הרפואה המשרתים אותו לבין הקושי המובן שבהטלת ענישה מחמירה, לא בנקל יעדיף בית המשפט את עניינו של הנאשם".

"אשר למדיניות הענישה, תופעת "תת תרבות הסכין" שקנתה לה אחיזה במחזותינו, ראויה להוקעה ועליה לגרור תגובה עונשית הולמת. על מנת לבער את הנגע, נדרשים בתי המשפט לנקוט יד קשה כנגד עבריינים בתחום זה... הדברים נאמרים ביתר שאת כשמדובר באלימות המופנית כלפי סגל רפואי, כפי שארע במקרה דנן. נוכח התגברותה של התופעה, ונוכח העובדה שפגיעה שכזו אין לראותה רק ככזו הפוגעת ברופא המותקף אלא ככזו העתידה לפגוע בשלומם של החולים והנפגעים, בפרט משעסקינן ברופאה פסיכיאטרית אשר לא בנקל יימצאו מטופליה חלופה הולמת לטיפול שנתנה להם, כמו גם פרק הזמן שלוקח לבנות קשר וליתן אמון ברופאה מסוג זה. אין אלא לקבוע כי מדובר בנסיבה מחמירה".

"לכך, יש להוסיף כי מעשי הנאשמת התאפיינו בתכנון מדוקדק משך ימים, ואינו מעשה תקיפה ספונטני. אשר לכוונה המחמירה של הנאשמת, אין ספק כי לולא רוסנה הנאשמת בכוח בידי אנשי הצוות הרפואי, אזי הנזקים לגופה של המתלוננת היו קשים וחמורים יותר, ובמקרה דנן גם אין להקל ראש בפגיעה הנפשית שנגרמה למתלוננת. הנאשמת נמצאת אמנם היום במעצר מאחורי סורג ובריח, אך המתלוננת–קורבן העבירה נמצאת אף היא אסירה בביתה עקב מצבה הנפשי".
תקיפת רופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד