י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרשת פישר: האח של כחלון והקבלן הבכיר

יאיר ביטון - בעל חברת ב. יאיר, חשוד שהציע לקובי כחלון - אחיו של שר האוצר, לשלם שוחד כדי לסגור תיק שנפתח נגדו

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90


יאיר ביטון, בעליה של חברת הבנייה הגדול ב. יאיר בע"מ, נעצר הבוקר (א'), לאחר ששב מחו"ל, ונחקר במהלך היום במשרדי מח"ש. הוא חשוד בעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט. לטענת חוקריו, ביטון לא שיתף פעולה בחקירה. פרקליטיו מכחישים את הטענה. מעצרו הוארך עד ליום רביעי.

על פי החשד, ביטון הציע לקובי כחלון, סגן ראש עיריית ירושלים ואחיו של ח"כ משה כחלון, לקבל מידע באמצעות עו"ד פישר מהחקירה המתנהלת נגדו - בתמורה לכסף.

לדברי נציג מח"ש, ביטון שילם כספים לעורכי הדין רונאל פישר ורות דוד, בתמורה למידע סודי לגבי חקירות שהתנהלו בעניינו.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא מבית משפט השלום בירושלים ציינה בהחלטתה כי בנוסף לחשדות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט, קיימת גם חשד סביר לעבירת שוחד.

מעצרה של עו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר שנעצרה בפרשה בחשד למתן שוחד, תיווך לשוחד ושיבוש הליכי משפט, הוארך הערב ביממה, עד למחר בשעה 20:00 בערב, אז תשוחרר למעצר בית. בנוסף, נאסר עליה לעסוק במקצועה במשך חודשיים.

היום גם העיד במשך שעות במחלקה לחקירת שוטרים, ניסים מרום, פרקליט בכיר במחוז תל אביב, שליווה את חקירת פרשת ב. יאיר. במהלך היותה של רות דוד סניגורית פרטית, היא פנתה אל מרום אותו הכירה מתפקידה הקודם.

על פי החשד, דוד הציעה לו בשיחת טלפון לעזוב את הפרקליטות לטובת תפקיד אחר. במהלך החקירה נבדק חשד שהמהלך נועד לנטרלו מהמשך טיפול אפקטיבי בתיק תיק ב. יאיר. משהבשיל החשד, על סמך ראיות שנאספו בתיק, זומן היום הפרקליט למסירת עדות כתשתית להמשך החקירה.

בפרקליטות מדגישים, כי הפרקליט לא נחקר באזהרה, והוא אינו חשוד בדבר, הוא אף דיווח על ההצעה בזמן אמת לממונים עליו.
רונאל פישר רות דוד יאיר ביטון ב. יאיר קובי כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד