י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בשורה לגננות: הסכם קיבוצי בצהרונים הירושלמים

נחתם הסכם קיבוצי בצהרונים בירושלים, המסדיר את תנאי העסקתם של 600 הגננות והסייעות

צילום: סרג' אטאל, פלאש90
צילום: סרג' אטאל, פלאש90


נחתם הסכם קיבוצי בצהרונים בירושלים, המסדיר את תנאי העסקתם של 600 הגננות והסייעות בצהרוני העיר. מדובר בהסכם קיבוצי ראשון בארץ לסייעות ולגננות בצהרונים - המועסקות כעובדות קבלן.

בין ההישגים: שכר חודשי קבוע לעובדות הצהרונים, שכר גבוה מהשכר המקורי המתוכנן בתכנית ציל"ה, "תוספת וותק" ועוד.

ועד עובדות הצהרונים בירושלים המאוגדות בכוח לעובדים חתמו על ההסכם קיבוצי מול עיריית ירושלים ומול שישה מינהלים קהילתיים המעסיקים את העובדות בפועל.

"לאחר שנים של חוסר וודאות , אנחנו סוף סוף מסיימות שנת לימודים בתחושת יציבות ועם ביטחון תעסוקתי שמשמעותם- סוף לחרדה מה יהיה לאחר החופש הגדול" אומרת שרה סלע (68) סייעת צהרונים וחברת וועד.

במסגרת ההסכם, מחויבות העירייה והמינהלים הקהילתיים – לראשונה מאז הפעלת תוכנית ציל"ה - ליידע את העובדות כבר בתום שנת הלימודים כיצד תועסקנה בשנה הבאה.

ועד הצהרונים הוקם בפברואר 2013 בעקבות הודעת עיריית ירושלים על הפעלת תכנית ציל"ה (צהרי יום העשרה לגילאי 3-9)- כחלק מיישום תכנית "יום לימודים ארוך" שהוצגה בדו"ח טרכטנברג.

באוגוסט 2014 נחתם הסכם הבנות כלכלי בין ועד עובדות העירייה וחברת המתנ"סים, במסגרתו זכו העובדות למשכורת חודשית קבועה ומשופרת. עוד התחייבה העירייה לחתום על הסכם קיבוצי בתוך שישה שבועות. לאחר כשמונה חודשים ללא הסכם, וסירוב העירייה לקבל את דרישת העובדות לנקיטה בצעדים ארגוניים אם ירע משרד החינוך את תנאי התכנית, הודיע ועד ההורים על כוונתו לשבות עם החזרה מחופשת הפסח. כניסה למו"מ אינטנסיבי מנעה את השביתה, בדרך להסכם קיבוצי.

"ההסכם מציין שינוי במעמדן של עובדות קבלן בתחום חינוך פעוטות" מסביר יוני בלבן רכז מטה ירושלים בכוח לעובדים. "נקבע כאן כי הזכויות שניתנו לעובדות לא יתפוגגו רק משום שהוחלף הקבלן. את השפעת ההסכם אנו כבר רואים בכל תכנית ציל"ה: שכר העובדות בכל הארץ לשנת הלימודים הבאה, הותאם למודל הירושלמי.
הסכם קיבוצי צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד