ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

מסתמן: השבעת הממשלה החדשה תדחה

עתירות האופוזיציה, וחוות דעת משפטיות מערימות קשיים על הרחבת הממשלה • נשקלת האפשרות לדחות את השבעת הממשלה לשבוע הבא • שופטת ביהמ"ש העליון הורתה לכנסת להשיב לעתירה נגד הגדלת הממשלה, עד מחר בבוקר

צילום: מרק שלם, פלאש90
צילום: מרק שלם, פלאש90


האם תורכב ממשלה בימים הקרובים? היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, פרסם הערב (א') חוות דעת משפטית, הקובעת שאין לוועדה המסדרת בראשות ח"כ זאב אלקין סמכות לקדם שינוי בחוק היסוד שיאפשר את הרחבת הממשלה.

לפי חוות דעתו של ינון, אם תרצה הכנסת לקדם את החוק בקריאה שנייה ושלישית עוד טרם תושבע הממשלה, יהיה עליה להקים ועדה מיוחדת שתדון בנושא. בשל חוות הדעת תדחה השבעת הממשלה החדשה.

כך גם, שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז הורתה לכנסת וליועץ המשפטי לכנסת להשיב לעתירת 'יש עתיד' נגד הגדלת מספר השרים בממשלה עד מחר ב-8:00 בבוקר.

יו"ר סיעת "יש עתיד", עפר שלח, עתר לבג"צ נגד החלטת הממשלה להגדיל את מספר השרים ולשנות את חוק יסוד הממשלה ובקשה לצו ביניים שיעצור את הליך החקיקה המתבצע על ידי ממשלת מעבר. "הגשנו עתירה לבג"צ כדי לעצור את התהליך המגונה", כתב שלח.

בעתירה נאמר, כי "עתירה זאת מוגשת בבהילות ובדחיפות מתוך מטרה למנוע רמיסה של הכללים הדמוקרטיים הנהוגים בשיטתנו מימים ימימה בכלל והפרה של חוק הכנסת.

"לפנינו, תרגיל ציני, של שינוי כללים לטובת יצר הישרדות ותאוות שלטון, מבית מדרשו של ראש הממשלה, המבקש להציב חרב מתהפכת, בדמות מבחן נאמנות טרם השבעה, מעל לראשי 61 חברי הרשות המחוקקת האמורים ליטול חלק בקואליציה בראשותו, עת הוא מאמין שיו"ר הכנסת יסייע בידו בהשגת מבוקשו, תוך רמיסת המרקם העדין והאיזון בין הרשות המחוקקת והמבצעת; זהו מעשה נבלה פוליטי, אשר יגרום לפגיעה קשה, אנושה וחסרת יכולת שיקום במעמדה ובכבודה של הכנסת ואחד מרגעי השפל הקשים ביותר של הרשות המחוקקת".

כאמור, הכנסת והיועץ המשפטי לכנסת אמורים להשיב לעתירה עד מחר בשעה 8:00 בבוקר.

שרת הבריאות לשער וחברת הכנסת יעל גרמן, אמרה הערב בראיון לאבי מימרן בקול חי: "עתרתי נגד מינוי ליצמן כסגן שר מהסיבה העקרונית, ולא כי הוא לא מקצועי. טעינו בהתנהלות מול החרדים בסוגיית חוק הגיוס".
יש עתיד עתירה בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד