י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דוח בינלאומי: ישראל - אחת המדינות היקרות ביותר לתיירים

הפורום הכלכלי העולמי ערך לאחרונה דוח שבו הוא דירג 141 מדינות על בסיס רמת יוקר המחייה שלהן לתיירים • פינלנד, אירלנד וקנדה, פחות יקרות לתיירים • ישראל יקרה יותר מאיטליה, שבדיה או דנמרק

פלאש90
פלאש90


טיסות, מלונות, תחבורה ו"מלכודות תיירים" שונות, הופכים את הנופש לעסק יקר מאוד ומחייבים פעמים רבות לחרוג מהתקציב שהגדרתם מראש. הפורום הכלכלי העולמי פרסם לאחרונה דוח שבו הוא דירג 141 מדינות על בסיס רמת יוקר המחייה שלהן עבור תיירים.

הדוח מבוסס על כמה פרמטרים כגון מחירי הטיסות הממוצעים לאותה מדינה וממנה, מחירי המלונות, יוקר המחיה, מחירי הדלק וכוח הקנייה (PPP).

להלן חלק מהמדינות שהכי יקר לנפוש בהן:

פינלנד - נחשבת לאחת המדינות הזולות ביותר עבור תיירים. היא מדורגת במקום ה-30 מבין 141 המדינות מבחינת מחירי הטיסות ובמקום ה-39 במחירי המלונות. המחיר הממוצע ללילה במלון 5 כוכבים עומד על כ-123 דולר. עם זאת, כוח הקנייה של פינלנד יקר יותר ב-20% מאשר ארה"ב ולכן בתחום זה היא מדורגת במקום ה-134.

אירלנד- ממקומת במקום ה-79 מבחינת מחירי הטיסות ובמקום ה-46 מבחינת מחירי המלונות. גם באירלנד יוקר המחיה מכביד על התיירים מאחר ומחירי הסחורות והמזון יעלו לכם 10% יותר מאשר בארה"ב (שם יוקר המחייה הוא הנמוך ביותר מבין המדינות המופיעות בדוח). מחיר הדלק, לדוגמא, עולים באירנלנד 7.63 דולר לגלון והיא מדורגת במקום ה-128 בתחום זה.

איי סיישל - האיים האקזוטים מדורגים במקום ה-89 מבחינת מחירי הטיסות ובמקום ה-101 במחירי המלונות. זאת כאשר תאלצו לשלם מחיר ממוצע של כ-374 דולר עבור חדר במלון 5 כוכבים.

קנדה - מחירי הטיסות לקנדה גבוהים למדי והיא מדורגת במקום ה-130. מחירי המלונות, מנגד, נמוכים יחסית, ועומדים בממוצע על כ-124 דולר ללילה בחדר במלון 5 כוכבים. היא מדורגת במקום ה-41 בתחום זה. יוקר המחיה בקנדה גבוה יחסית לארה"ב וגלון דלק יעלה לכם 5.98 דולר.

גרמניה - מדורגת במקום ה-110 מבחינת מחירי הטיסות ובמקום ה-44 בתחום מחירי המלונות. מחיר ממוצע של חדר במלון 5 כוכבים יעלה לכם כ-126 דולר. יוקר המחיה בגרמניה משתווה לזה שבארה"ב מבחינת המזון והשירותים, אך הדלק יקר יחסית ועומד על 7.4 דולרים לגלון.

הולנד - מבחינת מחירי הטיסות הולנד מדורגת במקום ה-97, ובמקום ה-54 מבחינת מחירי המלונות. זאת כאשר מחיר ממוצע של חדר במלון 5 כוכבים יעלה לכם כ-138 דולר ללילה. אם אתם מתכוונים לשכור רכב בהולנד דעו כי מחיר הדלק גבוה במיוחד ועומד על 8.8 דולרים לגלון, כך שהיא מדורגת במקום ה-139 בתחום זה.

ישראל - ישראל יקרה יחסית לתיירים יותר מאשר באיטליה, גרמניה, דנמרק או שבדיה. היא מדורגת במקום ה-77 במחירי הטיסות ובמקום ה-83 במחירי המלונות. מחיר ממוצע של חדר במלון 5 כוכבים עומד על כ-200 דולר ללילה. הדוח מציין כי מחיר הדלק בישראל יקר ועומד על 7.59 דולרים לגלון ולכן בתחום זה היא מדורגת במקום ה-127.

שוויץ - היא המדינה היקרה ביותר לתיירים ע"פ הדירוג של הפורום הכלכלי העולמי. חדר במלון 5 כוכבים יעלה לכם כ-241 דולר ללילה בעוד מחירי המזון והשירותים יקרים יותר ב-50% מאשר בארה"ב.
חופשה טיסות תיירות יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד