י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בזק: משרד התקשורת לא שמע טענותינו למרות הוראת בג"ץ

המשרד הודיע לבזק כי בחן טענותיה כפי שדרש בג"ץ, ומצא כי ניתן לאפשר שימוש בטלפוניה של החברה ע"י המתחרים, הן מבחינה הנדסית ובעלויות זניחות יחסית • בזק: המשרד לא השיב לבקשות להבהרות ומיהר להכריז שהשלים את הדיונים איתנו

  • כ"א אייר התשע"ה
.
.





עוד פרק במשבר בזק-משרד התקשורת. לאחר שביום חמישי האחרון המשרד הודיע לבזק פעם נוספת, כי לדעתו ניתן לאפשר שימוש בטלפוניה של החברה על-ידי המתחרים, הן מבחינה הנדסית ובעלויות זניחות יחסית, בזק מודיעה היום (א') כי היא דוחה את הקביעות של המשרד וטוענת כי הוא לא באמת בחן את טענותיה לעומק כפי שדרש בג"ץ ולא השיב להן.

ביום חמישי המדינה פירסמה את תשובתה לבג"ץ שהגישה בזק בעניין החלת הטלפוניה שלה ברפורמה בשוק הקווי (השוק הסיטונאי), וטענה בעצם כי כל טענותיה של בזק לא מתקבלות. לטענת משרד התקשורת, כן ניתן לאפשר שימוש בתשתיות בזק מבלי להיגרר לעלויות חריגות או להיתקל במגבלות הנדסיות יוצאות דופן.

בג"ץ סירב להוציא את הטלפוניה מהרפורמה, אך היה קשוב לטענות בזק לגבי אי ישימותה ולכן ביקש מהמשרד לשבת ולבחון את טענות בזק ולחזור אליו בתוך 60 יום עם תשובות. ביום חמישי האחרון הודיע המשרד כי התקיימו מספר פגישות עם בזק ונשמעו טענותיה, אך המסקנה היא שניתן ליישם את שירות הטלפוניה על גבי רשת בזק תוך פרק זמן קצר ובעלויות זניחות.

המשרד צירף חוות-דעת של סמנכ"ל ההנדסה במשרד חיים גרון, וחוות-דעת של המדען הראשי, שמראות שאין מגבלה הנדסית להציע את השירות. במקביל צורף נספח כלכלי שבו מבהיר המשרד שהוא מתכוון להעמיד לשימוע שני נושאים כלכליים שאין להם השפעה על התעריפים: נושא עדכון התעריפים בהתאם לביקושים, והתאמת הסכמי רמת השירות (SLA) לרמת השירות אותה מספקת בזק ללקוחותיה הקמעונאיים.

לדברי בזק, "החברה לומדת את הודעת העדכון של המדינה. יחד עם זאת, על בסיס עיון ראשוני בהודעת העדכון, החברה דוחה את הקביעות שבה. יצויין, כי המשרד לא השיב לבקשות החברה להבהרות, נתונים וקיום דיונים נוספים בעניין ולדעת החברה המשרד לא השלים, כפי שנתבקש על-ידי בג"ץ, את דיוני השולחן העגול לבחינת טענות החברה ועל מנת להגיע להבהרת הנושאים כנדרש ולתיקון לפי הצורך, זאת על אף שנותרו עוד כשבועיים להעברת הודעת הצדדים לבג"ץ. בכוונת החברה להעביר את תגובתה להודעת העדכון".

רפורמת הפס הרחב שהחלה בפברואר השנה מאפשרת לציבור הצרכנים לעבור בין ספקי אינטרנט שונים בפעולה אחת ללא צורך בהתקשרות כפולה לספק ותשתית.
בזק השוק הסיטונאי טלפוניה משרד התקשורת בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד