י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב דרוקמן: "'ריקוד הדגלים' בלי אלימות"

הרב חיים דרוקמן קרא למשתתפי האירוע ביום ירושלים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית או מילולית

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


בפגישה שהתקיימה הערב (א') בין הרב חיים דרוקמן ומפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, לקראת צעדת ריקוד הדגלים שעתידה להתקיים ביום ירושלים, כ"ח באייר, קרא הרב למשתתפי האירוע להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית או מילולית מצד משתתפי הצעדה.

צ'יקו, מפקד המחוז, אמר כי משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפירי הסדר ופורעי החוק. בשנתיים האחרונות, בעקבות פגישות בין הרב דרוקמן ומפקד מחוז ירושלים בירושלים חלה ירידה משמעותית בכמות האירועים במהלך המצעד ובחומרתם.

הרב דרוקמן, המשמש כראש ישיבת אור עציון, רב היישוב מרכז שפירא, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא ועוד, שב וקורא למשתתפים לאפשר לאירוע להתקיים כחוויה וחגיגה משמעותית ולהקפיד על שמירת החוק והסדר.

ריקוד דגלים, או ריקודגלים, הוא תהלוכה המתקיימת מדי שנה מאז 1974 ביום ירושלים, החל משעות אחר הצהריים ועד לשעות הערב, כדי לחגוג את איחודה של העיר ואת חידוש הריבונות היהודית והישראלית במקומות הקדושים ליהודים, בעקבות הניצחון במלחמת ששת הימים. הצעדה מלווה בריקוד, בשירה ובהנפה של דגלי ישראל. מציינים בה את זכרו של יוזמה, הרב יהודה חזני.

במספר צעדות במשך השנים אירעו חיכוכים בין משתתפים בצעדה לבין ערבים תושבי מזרח ירושלים. החיכוכים כללו אלימות פיזית ומילולית משני הצדדים. היו שביקרו את עצם קיום האירוע, משמאל ואף מהימין.
ריקודגלים הרב דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד