י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גם זה קורה: המשטרה פישלה, ותפצה ב-500 אלף

רב פקד ערן מלכה ניהל את החקירה והתרשל - בית המשפט חייב את המשטרה לפצות את הנחקר בחצי מיליון ש"ח

רפ"ק ערן מלכה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
רפ"ק ערן מלכה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


משטרת ישראל חוייבה בתביעת נזיקין בגובה של חצי מליון ש"ח בגין אי השבת רכוש שנתפס בעת חיפוש בשנת 2004, כך פסק אתמול (ראשון) השופט יעקב שינמן בבית המשפט המחוזי בלוד.

פסק הדין עסק בתביעת נזיקין, לתשלום פיצויים בגין נזקים, שלטענת התובע אורי סלמה, גרמה לו הנתבעת משטרת ישראל, בסך של 5,900,000 ש"ח, בעת חיפוש שנעשה בביתו ובמחדל באי השבת הרכוש שנתפס אצלו בחיפוש. צו החיפוש ניתן במסגרת חקירה משטרתית נגדו עקב תלונת שותפו לשעבר. התיק נסגר עקב "חוסר ראיות מספיקות".

הרכוש הוחזר ע"י המשטרה למתלונן (ולא למי שאצלו נתפס) ללא צו שיפוטי. בסופו של דבר הרכוש נעלם.

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד הצביע על התנהלות בלתי תקינה או רשלנית של המשטרה. המשטרה בהנחית ראש צוות החקירה רפ"ק ערן מלכה, החליטה שלא כדין ושלא בסמכות, להשיב את הציוד למתלונן בפרט שהחלטה שכזו התקבלה, עוד בטרם בוצעה חקירה או בדיקה כלשהיא. בית המשפט תהה "כיצד ידע רפ"ק ערן מלכה, כבר בשלב זה, שייתפס ציוד בחיפוש, שהציוד לא שייך לתובע, אלא למתלונן, ומכח איזו סמכות, החליט כי יש להשיב למתלונן את הציוד".

התובע העריך את נזק בכ-10.5 מיליון ש"ח, אולם בית המשפט פסק לו רק כ-500,000 ש"ח, בין היתר עקב העובדה ששיקר בעבר לעניין שוויו של אותו רכוש כשניהל מאבק גירושין עם אשתו. יחד עם זאת בית המשפט הדגיש כי התנהלות התובע והפגמים בהוכחת נזקיו, אין בהם דבר, כדי להסביר את התנהלות המשטרה בפרשה זו.

יצויין, כי ראש צוות החקירה רפ"ק ערן מלכה, קצין המשטרה לשעבר, הינו חשוד במעורבות בפרשת רונאל פישר.
ערן מלכה תביעת פיצויים משטרת ישראל התרשלות בחקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד