ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

קרע ביהדות התורה? אייכלר לנתניהו: "ועדה נוספת - או שאיני בממשלה"

ח"כ אייכלר פנה לנתניהו והתלונן על התפקיד שקיבל • אייכלר דורש את הועדה לפניות הציבור, ולא - הוא לא רואה את עצמו חלק מהממשלה • גורמים ביהדות התורה: "מוזר ולא אחראי" • בכיר בליכוד: "מסכן את הקואליציה"

אייכלר, פלאש90
אייכלר, פלאש90


דרמה של הרגע האחרון? לקראת ההצבעה הצפויה היום (ב') במליאת הכנסת על הגדלת מספר השרים בממשלה החדשה, שיגר ח"כ ישראל אייכלר - מספר 6 ברשימת יהדות התורה, פניה ללשכת ראש הממשלה בו טוען אייכלר כי יהדות התורה לא קיבלה מספיק תפקידים במסגרת החלוקה הקואליציונית.

לפי גורמים המעורבים במו"מ, אייכלר דורש את ראשות הועדה לפניות ציבור, ואם לא הוא לא רואה עצמו כחלק מהקואליציה.

כזכור, התפקידים שקיבלה 'יהדות התורה' הם סגן שר הבריאות עבור ח"כ יעקב ליצמן, ראשות ועדת הכספים עבור ח"כ משה גפני, סגן שר החינוך עבור ח"כ מאיר פרוש, ראשות ועדת המדע עבור ח"כ אורי מקלב, וסגן יו"ר הכנסת לחצי קדנציה עבור ח"כ ישראל אייכלר.

גורמים ביהדות התורה הגדירו את המהלך בשיחה עם בחדרי חרדים הבוקר - "כמוזר על גבול הלא אחראי", הם הוסיפו ואמרו כי הם "לא רואים את אייכלר מצביע כנגד הקואליציה אפילו בהצבעה אחת".

גורם בכיר בליכוד אמר הבוקר שהתנהלות מעין זו של אייכלר מסכנת את הקואליציה המוקמת, ופוגעת בהישגים החשובים של נציגי יהדות התורה לבוחריה.

ח"כ אייכלר הגיב ואמר כי "ש"ס והבית היהודי קיבלו תפקידים פי שלשה מיהדות התורה. יש בכך חוסר הגינות כלפי הבוחר החרדי".

מסביבתו נמסר כי "אייכלר הציע להחליף את תפקיד סגן יו"ר כנסת בוועדה לפניות הציבור. הציבור החרדי אין לו מכרים במגזר הציבורי, והוא נזקק לעזרת הכנסת מול השלטון והחברות הכלכליות. אייכלר הודיע כי יצביע רק לפי הוראות גדולי התורה ולא לפי שום שיקול אחר".
אייכלר כנסת איום יהדות התורה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד