י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוער בכנסת: פיליבסטר והצבעה על מס' השרים

האופוזיציה תנסה לעכב את ההצבעה עד לשעות הבוקר • בפנים - מפת חלוקת התפקידים המסתמנת בליכוד

נתניהו בכנסת החדשה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
נתניהו בכנסת החדשה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


הבוקר (ב') יפתח יום סוער במשכן הכנסת כאשר הועדה המסדרת תתכנס ותקים ועדה חדשה שתדון בתיקון לחוק יסוד הממשלה במטרה להגדיל את מספר השרים. יצויין כי אתמול אישרה הממשלה היוצאת את התיקון המוצע בישיבתה האחרונה.

הצהריים יעבור הדיון למליאת הכנסת, הדיון יחל בשעה 16:00, וצפוי להימשך עד לשעות הקטנות של הלילה. בסיום הדיון, שטרם ידוע מתי יסתיים - אולי לקראת שעות הבוקר עקב פיליבסטר של האופוזיציה, תעלה הצעת החוק כהוראת שעה, לאישור בקריאה ראשונה - כשנדרש רוב של 61 ח"כים לאישורה.

יצויין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים אמש את סבב הפגישות עם חברי הליכוד לקראת חלוקת התפקידים בממשלה ובכנסת.

לפי המסתמן, שר הביטחון בוגי יעלון יישאר בתפקידו, כך גם שר התחבורה ישראל כץ. ח"כ זאב אלקין צפוי להתמנות לשר הקליטה והמקשר בין הממשלה לכנסת, וכן לאחראי מטעם ראש הממשלה על ועדת השרים לחקיקה.

השר יובל שטייניץ יקבל ככל הנראה את משרד הפנים עם חברות בקבינט הביטחוני היוקרתי. השר גלעד ארדן במשרד לביטחון פנים עם חברות בקבינט. השר סילבן שלום צפוי להישאר בתפקידו כשר התשתיות והאנרגיה, מהלך שלא ברור אם יעבור בשקט.

סגן השר אופיר אקוניס יקבל ככל הנראה את האחריות לתיק התקשורת. ח"כ איוב קרא, שאיים להצביע במחאה נגד הממשלה אם לא ימונה לשר, יתמנה לסגן שר.
ךיכוד שס דרעי הצבעה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד