ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נדחתה עתירת "יש עתיד" נגד הרחבת הממשלה

בית המשפט דחה את העתירה הקנטרנית של יש עתיד - "לא ראיתי לנכון לתת צו ביניים"; הכנסת בתגובה לבית המשפט: "יש לדחות על הסף בקשה חריגה ביותר וחסרת בסיס, המבקשת לעכב מראש הליכי חקיקה שטרם נדונו"

נדחתה עתירת "יש עתיד" נגד הרחבת הממשלה
פלאש90


בית המשפט דחה הבוקר (ב') את עתירת יש עתיד נגד הגדלת הממשלה. מוקדם יותר השיבה הכנסת לבג"צ על העתירה הקנטרנית שהגישה "יש עתיד" בנושא הצעת חוק יסוד הממשלה להגדלת מספר השרים.

שופטת ביהמ"ש העליון דפנה ברק ארז, מסרה החלטתה וכתבה: "לאחר שעיינתי בתגובת המשיבים ובעמדת היועמ"ש לממשלה, לא ראיתי לתת את צו הביניים המבוקש המכוון בעיקרו כנגד הליכי חקיקה הנמצאים במהלכם. העותרים יגישו הודעת עדכון מטעמם עד ליום 15.5 והם רשאים להקדים הגשתה על פי העניין".

בתשובת הכנסת שהוגשה הבוקר נכתב כי "הכנסת מבקשת לדחות את העתירה הן על הסף והן לגופה, עתירה שעניינה הוא בקשה מבג"צ לשורה של צווי ביניים שעיקרם במניעת קידום הליכי החקיקה בכנסת של הצעת התיקון לחוק היסוד.

היועמ"ש לכנסת עו"ד איל ינון ועו"ד גור בליי כותבים בתשובת הכנסת לבג"צ: "מדובר בבקשה חסרת כל בסיס וחריגה ביותר המבקשת באופן חסר תקדים לעכב מראש הליכי חקיקה, בשעה שהצעת החוק טרם הונחה על שולחן הכנסת וטרם נדונה על ידי גורם כלשהו בכנסת".

הכנסת כותבת בתשובתה כי כבר הבוקר מתכנסת וועדה מסדרת לדיון בהקמת וועדה מיוחדת לדיון בהצעת החוק לתיקון חוק היסוד, במתן "פטור מחובת הנחה" ובקביעת סדרי הדיון בהצעת התיקון לחוק היסוד. "בהתאם לכך", כותבת הכנסת, "יש חשיבות בקבלת החלטה מהירה של בית המשפט הנכבד בעניין זה".

בדברי הסיכום לבג"צ כותבת הכנסת: "ברי כי העותרת כלל לא ביססה את טענתה כי המקרה דנן מצדיק צו ביניים חריג וחסר תקדים המבקש לעכב הליכי חקיקה בכנסת, אף בטרם החלו. אשר על כן, מתבקש ביהמ"ש הנכבד לדחות את הבקשה לצו ביניים על הסף ולגופה".

כנסת עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד