כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הסתיימה חקירת פישר; כתבי אישום בסופ"ש

חקירתם של עו"ד רונאל פישר ורפ"ק ערן מלכה הסתיימה, אולם מעצרם הוארך עד לסוף השבוע - אז יוגשו כתבי אישום

צלם: הדס פרוש, פלאש 90
צלם: הדס פרוש, פלאש 90


הסתיימה חקירת עו"ד רונאל פישר ורפ"ק ערן מלכה, אולם למרות זאת הוארך מעצרם.

מעצרו של עורך הדין רונאל פישר, הוארך עד ליום שישי לשם הגשת כתב האישום. מעצרו של רפ"ק ערן מלכה, קצין משטרה בכיר לשעבר, הוארך בהסכמת הצדדים לשם הגשת כתב האישום עד יום חמישי.

במהלך הדיון בבית המשפט, נציגי מח"ש הבהירו כי כתבי האישום יכללו; פרשת אלון חסן, פרשת מכלוף, פרשת כחלון, פרשות לובינסקי, פרשת יאיר ביטון, פרשת האחים נחמיאס, פרשת בראס, פרשת ארז מוצ'צו ופרשת עופר נמרודי וכמובן פרשיית השיבוש בביתו של רונאל פישר טרם יציאה לחקירה גלויה ביום 27.4.15.

על פי מח"ש, לאחר שנעשתה טעות במזכירות בית המשפט, הודלפה בקשה שהוצאה במעמד צד אחד שלא אמורה הייתה להגיע לידי פישר, ואז כונסה האסיפה. הפגישה כונסה ושם נכחו מעורבים רבים בפרשה שרובם ככולם נחקרו כחשודים וזאת לאחר הפגישה, הם נועצו בעצות ודנו איך להתנהל בחקירה.

כתב האישום נסמך על הודעות של עדת המדינה שפישר אף הציע לה לעזוב את הארץ, של הודעות ערן מלכה, על הודעות של חשודים נוספים, על הודעות פתוחות ועל ראיות מטלפונים סלולריים.

"ערן מלכה היה קצין משטרה מושחת שהיה אמון על חקירות רגישות ומסווגות ביותר שנוהלו על ידי המשטרה" אמרה החוקרת שרית עדיקא. "עורך דין רונאל פישר פעל באופן מניפולטיבי ליצירת קשרים עם מעורבים בחקירות וסחט אותם ונתן להם מידע מתיקים והכל בעד בצע כסף. המעשים המיוחסים למשיבים מאופיינים בתחכום, בתעוזה ובהעדר מעצורים באופן שאינו מאפשר ליתן בהם אמון כלשהו. השניים לא בחלו בשום אמצעיים וביחד חצו את כל הגבולות האפשריים דבר לא היווה תמרור עצור עבורם. ערן מלכה ורונאל פישר אחד הם". לגבי עילות המעצר ציינה כי ישנן שתי עילות, מסוכנות ושיבוש אמרה נציגת המחלקה לחקירת שוטרים.

עורכת הדין של פישר, ד"ר קרו שפירא ציינה כי היוזם ומוסר המידע על הלקוחות הוא ערן מלכה, "המידע הזה לא נמצא אצל רונאל פישר הוא לא איש משטרה גם אם מייחסים לו קרבה או יחסי ידידות הוא לא יודע על חקירות הכיוון הוא בהכרח הפוך אחרת לא הבנתי משהו בפרשות ואם כך אין לרונאל עוד מידע והוא מוכן ללכת להיבדק על ידי פוליגרף".

השופטת ג'ויה סקפה שפירא ציינה כי חומר הראיות נסמך על עדות עדת מדינה, על הודעותיו של מלכה, קצין המשטרה וכן על ראיות נוספות ודי בו לצורך שלב זה של בקשת המעצר.

השופטת התייחסה לפגישת השיבוש במשרדו של פישר, ואמרה כי "ישנו קו המפריד בין פגישת ייעוץ לגיטימית שבה נועץ חשוד בעבירה פלילית בסנגוריו טרם חקירה, לבין ישיבה רבת משתתפים שחלקם חשודים באותה פרשה ממש ואשר תכליתה תיאום גרסאות וניסיון לסכל פעולות חקירה עתידיות. דומה כי במקרה זה חומר הראיות מצביע על כך שקו הגבול נחצה".

נציגות מח"ש טענו לשתי עילות מעצר, שיבוש ומסוכנות. באשר לשיבוש ציינה השופטת כי העלמת ראיות יכולה לבוא לעולם גם לאחר שהסתיימה החקירה וגם לאחר שהוגש כתב האישום. שיבוש בעבר יכול גם יכול ללמד על חשש עתידי לשיבוש וזאת כאשר מדובר בסדרי הגודל המיוחסים לפישר. "חומר הראיות ביחס לפרשיות השונות מלמד כי המשיב נקט באמצעים שונים ומגוונים כדי לשבש חקירות משטרה. בהקשר זה אין בידי לקבל את הטענה כי הדברים היו פרי יוזמה של ערן מלכה ואשר המשיב "נגרר" אחריה, אלא שלמשיב הייתה לכאורה תרומה ממשית להתפתחות הקשר האסור".

עוד ציינה בקשר לחשש שיבוש הליכי חקירה ומשפט ואמרה כי זו "אינה נמוכה. מדובר בעוצמה משמעותית".

יצויין, כי החקירה של רות דוד, טרם הסתיימה. אתמול (ראשון) העיד במשך שעות במחלקה לחקירת שוטרים, ניסים מרום, פרקליט בכיר במחוז תל אביב, שליווה את חקירת פרשת ב. יאיר. במהלך היותה של רות דוד סניגורית פרטית, היא פנתה אל מרום אותו הכירה מתפקידה הקודם.

על פי החשד, דוד הציעה לו בשיחת טלפון לעזוב את הפרקליטות לטובת תפקיד אחר. במהלך החקירה נבדק חשד שהמהלך נועד לנטרלו מהמשך טיפול אפקטיבי בתיק תיק ב. יאיר. משהבשיל החשד, על סמך ראיות שנאספו בתיק, זומן היום הפרקליט למסירת עדות כתשתית להמשך החקירה.

בפרקליטות מדגישים, כי הפרקליט לא נחקר באזהרה, והוא אינו חשוד בדבר, הוא אף דיווח על ההצעה בזמן אמת לממונים עליו.
רונאל פישר ערן מלכה כתב אישום הארכת מעצר רות דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד