י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מי בכלל רוצה ללבוש לבן בשבועות?

לקראת שבועות מתמלאים מדורי האופנה באביזרים לבנים. למה זה תמיד צריך להיות כך - אולי תגוונו?

מי בכלל רוצה ללבוש לבן בשבועות?
יחצ


לקראת שבועות אנחנו מוצפים בצבע הלבן, לא משנה מאיזה כיוון. באופן אישי אני לא אוחזת בקולקציה לבנה מי יודע מה, אבל יודעת בוודאות שיש כאלו שממש בעניין. אולי זה עניין של טעם וריח, ואז לא יעזור שנתווכח, אבל באמת לבן יותר חגיגי? אולי זה לא מחייב?

נעמה עידן היא פרסומאית חרדית, בעלים של משרד בין מגזרי, עידן 2020 – ועוסקת גם בהכנסת אופנה למגזר החרדי. לדבריה, האופנות בישראל, חילונית, חרדית וערבית – מנסות היום להתכתב זו עם זו, ולהגיע לכל קהל יעד, לא דווקא מסוים.

האופנה הלבנה שמקבלת משמעות לקראת שבועות, מגיעה ממקורות השראה חילונים, היא אומרת. הלבן והפרחוני מגיעים מהמקום של הביכורים והחגיגיות, ובציבור הכללי יש מנהג של זריקת שקיות מים על העוברים ושבים, ואפשר לנחש לבד מה קורה כשהבגד לבן... במגזר החרדי ייחסו פחות חשיבות ללבן באופן מובהק, אבל כאמור, עם השנים הגבולות השתנו. יש פתיחות הרבה יותר גדולה, ויש גם את עניין הגדלת המכירות שמחייב כניסה לפלחי שוק שונים, מה שיוצר מצב שמותג אופנה שרוצה שחרדיות – שהן שוק צרכני לא קטן, יקנה את האופנה שלו, יוסיף כמה סנטימטרים לשמלות, יאריך שרוולים, וייתן גם לאישה חרדית, מותג אופנתי – ועדיין צנוע.

אחת הרשתות הגדולות שהצליחו להיכנס חזק למגזר החרדי הם זארה, ועכשיו גם רנואר, מוציאים קולקציית אירועים שמשתלבת נפלא עם רוח חג השבועות. בגזרת הבנות הם מספרים על מגוון רחב של שמלות, חצאיות, חולצות בגווני הלבן, מגוון פריטים שישתלבו גם בארוחת החג וגם ליציאה לבית הכנסת, ואילו עבור הבנים ייצרו חולצות לבנות מכופתרות









ברור שבשבועות לובשים לבן!
"בעיניי חג השבועות מזוהה יותר מכל עם הצבע הלבן המסמל חגיגיות וניקיון", אומרת חני, מחן קולקשן בירושלים. "לכן אנו ב'חן' חוגגים את חג השבועות עם מגוון שמלות לבנות במראה מלא שיק. על פי רוב אמליץ למי שקונה שמלה לבנה, שתוסיף חגורה בצבע שהיא אוהבת, כדי לשבור קצת. כמובן שאקססוריז מתקבלים בברכה".






והכי חשוב לא לשכוח - בגד לבן, פרחוני, כל אלו באמת הכי פחות משנים, כי בסופו של דבר - או בעצם בתחילתו של דבר, אנחנו כאן כדי לקבל את התורה - הכלה, שגם המילה הזו נותנת השראה ותחושה של לבן וזך. אסור לשכוח שלא להעלות את הגשמי יותר מהרוחני.
אופנה בגדים שבועות עיצוב חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד