כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בני נוער לשרי התחבורה ובטחון פנים: פעלו למען אכיפת חוק 0% אלכוהול

אור ירוק: "על משרד התחבורה והמשרד לביטחון פנים לדאוג לכך שלמשטרה יהיו הכלים המתאימים בכדי לאכוף את החוק ובמקביל להתערב ולהביא לכך שלמשטרה יתווספו מאות הניידות שחסרות לה, בכדי להגן על כולנו בכביש"

בני נוער לשרי התחבורה ובטחון פנים: פעלו למען אכיפת חוק 0% אלכוהול
דוד קורן



לאחרונה ערכו קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" פעילות להגברת המודעות בסכנות הכרוכות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. במהלך הפעילות החתימו קבוצות הנוער כ-2,500 בני נוער מכל רחבי הארץ, על אמנה בה הם מתחייבים שלא לנהוג תחת השפעת אלכוהול, לא לעלות על רכב בו נוהג אדם תחת השפעת אלכוהול ולפעול למיגור תופעה זו בקרב חבריהם ומכריהם.

את חתימות התלמידים שלחו קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ולראש אגף התנועה ירון בארי במכתב, בו ביקשו מהם לפעול למען קידום הנושא ומיגור התופעה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול וכן למען אכיפת חוק 0% אלכוהול.

חוק 0% אלכוהול, אוסר על נהגים חדשים לנהוג לאחר שתיית אפילו משקה אלכוהולי אחד. במכתב, ציינו חברי הקבוצות כי למרות שהחוק קיים, כמעט ולא מתבצעת אכיפה של חוק זה, כיוון שאין בידי משטרת ישראל מכשירי ינשוף בהם ניתן יהיה לבצע בדיקות בהתאם לרף הקבוע בחוק.

בנוסף ציינו חברי קבוצות הנוער במכתב, את בעיית התקציב ממנה סובלת המשטרה, שאינה מאפשרת לה לאכוף את החוק כנגד נהגים שיכורים: "בשנת 2013 נרשמה ירידה של כ- 17% במספר הדוחות בגין נהיגה בשכרות, ביחס לשנת 2009. בתכנית הלאומית לבטיחות בדרכים מחויבת המדינה להקצות לאגף 160 מיליון שקלים ובפועל מוקצבים פחות ממאה. הקצאת משאבים תוביל להגברת בדיקות האלכוהול ולצמצום מספר הנהגים השיכורים על הכביש".

כמו כן, הם מוסיפים במכתב את הנתונים הקשים של תאונות דרכים שנגרמות בגין נהיגה בשכרות: "בשנת 2013, אירעו 255 תאונות דרכים כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול, בהן נהרגו 9 בני אדם, 469 נפצעו, מתוכם 42 באורח קשה. כ- 27% מהנפגעים הינם נהגים צעירים".

עמותת אור ירוק: "נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא בין הגורמים העיקריים לתאונות דרכים ובמיוחד כאשר מדובר בנהגים צעירים. על משרד התחבורה והמשרד לביטחון פנים לדאוג לכך שלמשטרה יהיו הכלים המתאימים בכדי לאכוף את החוק ובמקביל להתערב ולהביא לכך שלמשטרה יתווספו מאות הניידות שחסרות לה, בכדי להגן על כולנו בכביש מנהגים שיכורים".
אור ירוק תנועה משטרה כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד