י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סופית: ריקוד הדגלים יעבור ברובע המוסלמי

בית המשפט העליון דחה את העתירה נגד מעבר התהלוכה ביום ירושלים הקרוב ברחובות הרובע המוסלמי בבירה

ריקוד הדגלים. צלם: קובי הר צבי
ריקוד הדגלים. צלם: קובי הר צבי


נדחתה העתירה למנוע את המעבר של תהלוכת "ריקוד הדגלים" ברובע המוסלמי ביום ירושלים בכ"ח אייר.

כבוד המשנה לנשיאה השופט אליקים רובינשטיין ועמיתיו להרכב דחו את העתירה. "לא בלב קל איננו נעתרים לעתירה". הם ציינו כי "יש מקום לאפס סובלנות כלפי מתפרעים אלימים, מילולית או פיסית, יהיו אשר יהיו. אכן, תפקידה של המשטרה מורכב וקשה בעיר מורכבת וקשה כירושלים, הכוללת אלימות מכיוונים שונים שלא זה המקום לפרטם – אך במקרה הספציפי אין מחלוקת בין כל הצדדים לעתירה, כי אלימות מכל סוג יש למנוע, וגם לאכוף כנגדה אם אירעה".

המשנה לנשיא בית המשפט, השופט אליקים רובינשטיין התייחס לקריאה המשותפת של הרב חיים דרוקמן ומפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שקראו יחד למשתתפי האירוע להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית או מילולית מצד משתתפי הצעדה.

"לטעמנו", כתב רובינשטיין בהחלטתו, "אותה קריאה משותפת למשטרה ולרבנים מארגני התהלוכה, צריך שתכלול אמירה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים נגד אלימות מילולית וגזענות, לרבות 'מוות לערבים' שהיא חציה ברורה של הקו האדום הפלילי, ונגד אלימות פיסית וונדליזם, לרבות קריאת אכיפה פלילית".

"ראוי שלכל האמור, יינתן ביטוי על-ידי המשטרה והמארגנים מראש גם בתקשורת ובאינטרנט, בחינת "ראו הוזהרתם". בטרם דחה את העתירה אמר "אנו מקוים כי התהלוכה תעבור בשלום, ולקחים שיופקו יילמדו לשנה הבאה בקביעת המסלול".

ריקוד דגלים, או ריקודגלים, הוא תהלוכה המתקיימת מדי שנה מאז 1974 ביום ירושלים, החל משעות אחר הצהריים ועד לשעות הערב, כדי לחגוג את איחודה של העיר ואת חידוש הריבונות היהודית והישראלית במקומות הקדושים ליהודים, בעקבות הניצחון במלחמת ששת הימים. הצעדה מלווה בריקוד, בשירה ובהנפה של דגלי ישראל. מציינים בה את זכרו של יוזמה, הרב יהודה חזני.

במספר צעדות במשך השנים אירעו חיכוכים בין משתתפים בצעדה לבין ערבים תושבי מזרח ירושלים. החיכוכים כללו אלימות פיזית ומילולית משני הצדדים. היו שביקרו את עצם קיום האירוע, משמאל ואף מהימין.
ריקוד הדגלים אלקים רובינשטיין החלטה תהלוכה עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד