ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לאחר עימות חריף: הכנסת אישרה את העלאת מספר השרים

לאחר עימות חריף, אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק להגדלת הממשלה • הרצוג: "נתנו 20 מיליון שקל לכל ח"כ" • אלקין: "זו צביעות" • צפו: כוכב הערב ח"כ ישראל אייכלר, מברך את ראש הממשלה

צילום: מרים אלסטר. פלאש90
צילום: מרים אלסטר. פלאש90


לאחר דיון סוער, אישרה הערב (ב') מליאת הכנסת בקריאה ראשונה, את הצעת החוק להגדלת מספר השרים וסגני השרים. החוק עבר ברוב של 61 חברי כנסת מול 59 מתנגדים.

ההצעה מבקשת להחזיר לחוק היסוד את המוסד של שרים בלי תיק ולקבוע בהוראת שעה כי המגבלות על מספר השרים ומספר סגני השרים שהיו אמורות לחול על הרכבת הממשלה הקרובה, לא יחולו על ממשלה שכוננה בתקופת כהונת הכנסת העשרים.


צילום: אבי שיף

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג תקף את ההצעה ואמר: "הבית היהודי קיבלו 160 מיליון ש"ח, בשנה לטובת מטרות שחברי הכנסת שלהם יראו לנכון, וכך גם יהדות התורה וש"ס. 20 מיליון שקל לכל ח"כ. אתם יודעים איזו תרופות היה אפשר לממן בכספים הללו וכמה חיים היו ניצלים עם הכסף הזה? במקום להעביר את הכסף למעיל רוח להצלת חיים בנגמ"שים, לרבש"צים בעוטף עזה או לסייעות לגנים. 20 מיליון שקל לכל ח"כ זה לבזבוזים פוליטיים ושובר את כל שיאי הציניות שניתן לדמיין. כל זה כדי שנתניהו ישרוד בבית ראש הממשלה ויעמוד ברשות הממשלה הכי חלשה שהייתה פה".

ח"כ זאב אלקין הגיב: "כשאני מקשיב במשך היום לקולות שעלו במהלך הדיון הזה אני משתכנע כל פעם מחדש עד כמה אין גבול לציניות. אני מציע לח"כ הרצוג לחזור אחורה להסכמים קואליציוניים של 2009. כל הדברים שתקפת אותם הופיעו בהסכמים הללו אבל אז זה לא הפריע לך כי היית שר. אם זה כל כך עקרוני איפה היית אז? אתה הרי יודע שאם רק היית יכול להקים ממשלה הייתה נותן אותו דבר ופי 2. כולם יודעים איך חיזרת אחרי אותם ראשי מפלגות לכל אורך מערכת הבחירות".

הצעת החוק תעבור לוועדה מיוחדת שתוקם לצורך הטיפול בחוק זה, בכפוף לאישור המליאה. ההצבעה בקריאה שניה ושלישית תעלה מחר.

כהמשך לכך הכנסת אישרה הקמת ועדה מיוחדת ברוב של 60 חברי כנסת נגד 58. חברי הכנסת חיים כץ מהליכוד ואורלי לוי אבקסיס מישראל ביתנו לא נכחו בהצבעה והתקזזו למרות דברי האופוזיציה כי לא תהיה קיזוזים.

הרכב הוועדה יכלול 11 חברי כנסת. לסיעת הליכוד – חברי הכנסת זאב אלקין ויואב קיש; לסיעת המחנה הציוני – חברת הכנסת מרב מיכאלי; לסיעת הרשימה המשותפת – חבר הכנסת אוסאמה סעדי; לסיעת יש עתיד – חבר הכנסת עפר שלח; לסיעת כולנו – חבר הכנסת רועי פולקמן; לסיעת הבית היהודי – חברת הכנסת איילת שקד; לסיעת ש"ס – חבר הכנסת יעקב מרגי; לסיעת ישראל ביתנו – חבר הכנסת רוברט אילטוב; לסיעת יהדות התורה – חבר הכנסת מאיר פרוש; לסיעת מרצ – חברת הכנסת מיכל רוזין. יושב-ראש הוועדה יהיה חבר הכנסת זאב אלקין.

ח"כ מיכל רוזין סיפרה כי פנתה למרכז המחקר והמידע של הכנסת בנוגע לעלות של הרחבת הממשלה. לפי מה שהם חישבו כל שר יעלה לקופה ציבורית כ 3 מיליון שקל בשנה. סגן שר יעלה 1.16 מיליון ₪. כל זה רק על ההוצאה של השר והצוות. אבל כשהוא מתמנה אז הוא מתחיל לגלגל כל מיני פרוייקטים, מטה, תפקידים וכו'. תקציב המשרד לעניינים אסטרטגיים הגיע ל-34 מיליון שקלים למשל. אבל העלות האמיתית היא העלות לרצינות של הדמוקרטיה וליחס של הציבור אלינו זה המחיר האמיתי והגבוה שהדמוקרטיה הישראלית משלמת,.
כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד