כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תלמידי הרב פינטו התנפלו על צלמים בבית המשפט

לאחר שכשלו בניסיונות להגן על הרב מהמצלמות, היכו נאמני הרב את צלמי התקשורת • צלם 'ידיעות' פונה לבית חולים

הרב הכניסה לבית המשפט; צילום: מגד גוזני
הרב הכניסה לבית המשפט; צילום: מגד גוזני


לפחות שני אנשי תקשורת הוכו בידי תלמידי הרב יאשיהו פינטו, עם יציאתו מאולם בית המשפט המחוזי בתל אביב, שם השופט גזר עליו שנת מאסר בפועל ושנתיים על תנאי.

עם יציאת הרב מאולם בית המשפט, החסידים החלו לשיר "צדיק צדיק", אולם הם הוסו והושתקו ע"י גבאי הרב. כפי שנוהגו התלמידים עד כה בבית המשפט, "להסתיר עם הכובעים" קראו מקורבי הרב, על מנת למנוע מהצלמים לתעד את הרב.

"המצלמה הייתה בגובה של כ-3 מטרים, כשאני מחזיק אותה ביד", משחזר ל'בחדרי חרדים' שמואל בוכריס, צלם וידאו שתיעד את הרב עבור 'ישראל היום', "אחד החסידים נתן לי מכה חזקה ביד, וכתוצאה מכך המצלמה התרסקה על רצפת בית המשפט".

לדבריו, הוא תפס את התוקף, אך הוא מצליח להימלט "מתוך כל מצלמות העיתונאים, בטוח יש תיעוד של התוקף. הגשתי תלונה במשטרה, ובהמשך אגיש תביעת נזיקין" הוא אומר.


הרב בצאתו מאולם בית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

אולם הוא לא היחיד; שאול גולן, צלם ידיעות אחרונות, הוכה גם הוא על ידי חסידי הרב פינטו כשניסה לצלם את הרב לאחר שנכנס לרכבו מחוץ לבית המשפט.

"רצתי לצלם את הרב נכנס לג'יפ שלו, החסידים תפסו אותי מאחור בתיק, ותוך שניה השכיבו אותי על המדרכה", מתאר גולן ל'בחדרי חרדים', מתוך חדר המיון בבית החולים איכילוב. "נפצעתי במרפק, והדם לא הפסיק, התפנתי לבית החולים הקרוב, בשביל שיחבשו אותי".

לדברי גולן, מסך הלפטופ שלו נסדק, אך הוא עדיין מתלבש האם להגיש תלונה למשטרה "אני לא יודע אם מישהו תיעד את התקיפה, ויהיה לי את מי לתבוע".

גם במהלך הדיונים האחרונים של הרב יאשיהו פינטו, תלמידי הרב ניסו בכל דרך אפשרית למנוע את תיעוד הרב, אם על ידי הקפת הרב במעגל צפוף, הרמת כובעים לאוויר, דחיפת צלמים באלימות פיזית ועוד.

בתגובה לדברים מסרו משובה ישראל: "קהילת 'שובה ישראל' מגנה בחריפות כל גילויי אלימות ובמיוחד פגיעה באנשי תקשורת במהלך התלהטות הרוחות הבוקר מחוץ לכותלי בית המשפט לאחר הדיון" נמסר בתגובה לתקיפות. "אין זו דרך הקהילה והקפדנו לאורך כל הדיונים בבית המשפט לנהוג בכבוד גם ברגעים קשים. נמשיך לדבוק במסורת זו ונבטיח שבעתיד מקרים מסוג זה לא יתרחשו".

הרב פינטו אלימות תקיפת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד