ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

זהירות מנוכלים: התחזה לעו"ד ועקץ מאות אלפי שקלים

כתב אישום נגד תושב דימונה שעקץ אזרחים תמימים בדרכים מתוחכמות • כך גרם הצליח להוציא מהם מאות אלפי שקלים איתם נעלם

זהירות מנוכלים: התחזה לעו"ד ועקץ מאות אלפי שקלים
פלאש 90


פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בב"ש כתב אישום נגד שי רז, בן 46 מדימונה, שהתחזה לעורך דין וביצע באופן שיטתי, במשך תקופה ממושכת, עבירות מרמה רבות בהיקף של עשרות אלפי שקלים כלפי קורבנות תמימים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו, מדובר במעשי מרמה מתוחכמים כלפי מתלוננים שחיפשו יחידת נופש זולה בתקופת הפסח, כרטיסי טיסה, קורס העשרה, רכישת אייפון דרך אתר האינטרנט "יד 2", או לקבל סיוע בטיפול חובות הוצל"פ.

הנאשם נקט בשתי שיטות מרמה מרכזיות. האחת, התחזה לעו"ד המטפל בחובות הוצל"פ והסדרים מול עורכי הדין, לקח כספים מהאנשים הן כשכר טרחה והן כמורשה על מנת לשלם לנושים, אך במקום להעביר את הכסף, כפי שהתחייב, ולטפל בהסדרים, גרף את הכסף לכיסו ובחלק מהמקרים אף יצר מצגי שווא נוספים של טיפול בתיקים, כדי להחיות ולחדש את מעשי מרמה נוספים.
הנאשם אף זייף והשתמש במסמכים מזויפים של חשבוניות, ובאחד המקרים אף חתם לבני המשפחה כי יחזיר להם את כספם, אך גם בכך לא עמד.

בנוסף, כפי שעולה מכתב האישום, נהג הנאשם לפרסם מודעות באתר האינטרנט "יד 2" אודות מכירת טלפונים ניידים, מבלי שהיו לו כאלו, ומבלי שיכול היה או התכוון לספקם, הכל כחלק ממצג השווא על מנת לקבל את כספי המתלוננים. עוד פרסם הנאשם באותה שיטה יחידת נופש בחול המועד פסח, וכחלק ממצג השווא השתמש בפרטים של יחידת נופש קיימת, אותה השיג במרמה. תעוזתו של הנאשם אף באה לידי ביטוי בקבלת כספים עבור יחידת נופש באותו תאריך מאנשים שונים בהפרש של דקה אחת בין העסקאות.

המתלוננים שנפלו קרבן, העבירו לנאשם כספים בסך כ-100,000 ש"ח, אותם, כאמור, גרף לכיסו.
הנאשם מואשם בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, השגת גבול המקצוע לפי חוק לשכת עורכי הדין ועוד.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.
מרמה כתב אישום הוצאה לפועל אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד