כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בתולדות אברהם יצחק מאשימים: תולדות אהרן חיבלו לנו בהדלקה במירון

נראה היה שהיריבות בין שתי החצרות דועכת, אך ההילולא האחרונה הציתה מחדש את האש: "אנחנו נכבה לכם את התזמורת - אנחנו יכולים לשלוט על זה"

האדמו"רים בהדלקה במירון. צילום: שוקי לרר
האדמו"רים בהדלקה במירון. צילום: שוקי לרר


ההילולא בל"ג בעומר במירון חלפה ועברה ברוך השם בשלום, אך מאחורי הקלעים מתחוללת דרמה של ממש בין שתי החסידויות האחיות ממאה שערים, תולדות אברהם יצחק ותולדות אהרן. הראשונה טוענת שחסידות תולדות אהרן התנכלו למעמד ההדלקה, ואין זו הפעם הראשונה - לטענתם.

יש להקדים כי שתי החצרות מקיימות מעמדי הדלקה המוניים בהר מירון (כמו עשרות קהילות וחסידיות במשך היום - א.פ.) עם סיום ההילולא, כשתולדות אהרן ממש מסיימת את ההדלקות.

בין שתי החסידויות היו יריבויות של שנים ארוכות, מה שבאחרונה נראה יותר ויותר כסולחה, ושני האדמו"רים מבקרים זה אצל זה, משתתפים בשמחות, ומכבדים כל אחד בהערצה גדולה.

אך מה שתקע טריז בין גלגלי השלום דווקא בימים אלו, היא הילולת הרשב"י במירון. גורמים בחסידות תולדות אברהם יצחק ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מאשימים בחבלה מכוונת במעמד ההדלקה ובהשתקת התזמורות בשיא האירוע.

"בישיבות שקיימנו לפני ההילולא גם עם המשטרה וגם עם המחלקה למקומות הקדושים, סוכמו זמני ההדלקה של החסידות וגם זמני יציאה של החסידים מחניון מגידו החדש, למנוע עומסים על האוטובוסים, גם בהידברויות שהיו לנו עם תולדות אהרן סיכמנו במפורש על הזמנים ועל סיום האירוע".


הדלקת תולדות אהרן

"באחת השיחות המקדימות שהיו לנו עם מארגני ההדלקה של תולדות אהרן, שבעבר היו תלונות על הפרעה של התזמורת שלנו כביכול להדלקה שלהם, מאחר ובארבע שנים האחרונות האדמו"ר מדבר שם קודם, לכן "דאגו" בשנים אלו שהמשטרה תנמיך את הרמקול שלנו במהלך ההכנה של ההדלקה שלהם, ביקשנו מהם שיעשו מחיצה אקוסטית שלא ישמעו את התזמורת, אך הם סירבו ואמרו לנו "אנחנו נכבה לכם את התזמורת - אנחנו יכולים לשלוט על זה".

"למעשה בשיא האירוע", אומרים בתולדות אברהם יצחק, "מרגישים חברי המקהלה כי הסאונד יורד ויורד כשכל בדיקה שנעשתה אצל הסאונדמן הראתה שהכל אצלינו גבוה אבל הם בשלט רחוק שולטים לנו על ההגברה עד שהגיע למצב שבעלי המנגנים שמעו רק את המוניטור".

"אנחנו בסך הכל רוצים להדליק בנחת, אנחנו לא מפריעים לאף אחד. כמו שבמהלך כל ההילולא הדליקו רבים במתחם שלנו ובמתחמים נוספים - כך גם לא צריכה להיות שום בעיה, פשוט חיבלו לנו בהדלקה והרסו לנו את האירוע" מאשימים בחסידות.

כמובן שהם לא יכולים לקבוע מפורשות אם זאת היתה פעולה ישירה של אנשי תולדות אהרן או פעולת המשטרה לפי הזמנת תולדות אהרן," אבל זה ברור שההנמכה וההפרעה הקשה נעשה ע"י מישהו, והיו גם ממצאים בשטח באותו זמן, והדבר צריך להיפסק אחת ולתמיד"! הם אומרים.

ניסינו לשוחח עם האחראים והעסקנים בחסידות תולדות אהרן, הרב הערש מיכל הלר, שניתק את הטלפון, והרב אהרן סמט שאמר ל'בחדרי חרדים' "לא עסקתי בנושא, לא טיפלתי, זה לא קשור אלי".

במרכז הארצי למקומות הקדושים אומרים שהם שומעים על המקרה לראשונה והופתעו לשמוע על כך. סירבו להגיב לדברים.
תולדות אברהם יצחק הדלקה תולדות אהרן האשמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד