א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פתיחת 'ועידת רבני אירופה' הכ"ט בטולוז שבצרפת

אתמול העניקו נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט וסגן הנשיא ורבה של צרפת הגר"ח קורסיה, את הפרס היוקרתי ע"ש הרב הלורד יעקובוביץ לראש ממשלת צרפת על התמיכה בקהילה היהודית

פתיחת 'ועידת רבני אירופה' הכ"ט בטולוז שבצרפת



היום (שלישי) ייפתח הכינוס הכ"ט של 'ועידת רבני אירופה' בטולוז שבצרפת. כ- 200 מחשובי רבני ודייני אירופה וראשי ארגונים יהודיים משלושים ושניים מדינות ישתתפו בוועידה. נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט, אמר כי יהדות אירופה ניצבת בשעת מבחן; "רק חינוך בדרך ישראל סבא ומלחמה בהתבוללות יבטיח את המשך הקיום"

מרנן ורבנן גדולי ישראל, מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שליט"א ושר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א שיגרו מכתב מיוחד לרבני הועידה. במכתב כותבים גדולי ישראל כי: "לעינינו רואים את התגברות שנאת העמים בעיקר ע"י בני ישמעאל, ועל מצב כזה אמרו חז"ל במד"ר עה"פ פנו לכם צפונה - הצפינו עצמכם ממנו עד שיעבור עולמו". עוד כותבים מרנן ורבנן שליט"א: " ובזמנים כאלו על הרבנים לעורר בקהילותיהם לראות לנהוג בצניעות בעניינים הגשמיים ולא להתבלט, וכמו שאמר אבינו יעקב לבניו למה תתראו ופרש"י למה תראו עצמכם כאילו אתם שבעים".

דיוני הועידה יפתחו אחה"צ בדברי סגן נשיא הועידה ורבה של אנגליה, רבי אפרים מירוויס. סגן הנשיא ורבה של אוקראינה, רבי יעקב דב בלייך ורבה של מץ, רבי פנחס פיזון על 'החינוך במרכז להבטחת קיום עם ישראל'. כשבראשות המושב: הרב שלמה נח מנדל, יו"ר הקרן הקנדית לחינוך יהודי.

לאחר מכן יתקיים מושב בנושא: 'ההתבוללות ודרכי הפעולה לשמר את הדור הצעיר', בראשות רבה של אודסה, רבי שלמה בקשט. דברי סיום יישא מר יצחק דהאן על תוכנית השידוכים הייחודית של 'ועידת רבני אירופה'. על 'היחס למתבוללים' יישא דברים, סגן נשיא הועידה ורבה של רומא, רבי שמואל די סייני כשבראשות המושב יתכבד רבה של העיר המארחת, טולוז, הרב אברהם וויל. במושב ישמעו המשתתפים את הערותיו של רבה של דנמרק, הרב יאיר מלכיאור.

אתמול העניקו ראשי הוועדה לראש ממשלת צרפת, מנואל ולס, הפרס היוקרתי השנתי ע"ש הרב הלורד יעקבוביץ בטקס רב רושם. "אתם 'ועידת רבני אירופה' מגלמים את הרעיון של אירופה מאוחדת. אינני יכול לתאר את צרפת ללא יהודים. היהדות היא חלק בלתי נפרד מאירופה וכך יישאר לעולמים. צרפת תמשיך במדיניותה לאבטחת המוסדות היהודיים כל זמן שיידרש" – כך אמר ולס.

נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט אמר כי צרפת הינה המדינה היחידה באירופה המאבטחת את המוסדות היהודיים באמצעות כוחות הצבא והמשטרה בתקציב ממשלתי העומד כיום על יותר ממיליון יורו ליום. "אנחנו מוקירים ומעריכים את הנשיא וממשלת צרפת על המאמץ הזה ועל שיתוף הפעולה עם הקהילה היהודית ולואי ומדינות נוספות ינהגו כך. מר ולס היה האדם היחיד שקרא באומץ לב לילד -לטרור האיסלמי בשמו. הגם שעלול לשלם על כך מחיר פוליטי. ועל אומץ לב זה אנו מעניקים לו בכבוד את פרס הלורד יעקובוביץ".


















ועידה רבנים צרפת אירופה התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד