כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שוחררו אחרוני עצורי הפרובוקציה בכוכב השחר

לאחר כחודש, שוחררו למעצר בית, אחרוני עצורי הפרובוקציה שביצעה המשטרה ביישוב כוכב השחר

צילום:פלאש90
צילום:פלאש90


בית המשפט המחוזי בירושלים הורה אמש (ב') על שחרורם של שניים מעצורי הפרובוקציה המשטרתית בכוכב השחר, למעצר בית שלא במקום מגוריהם.

אחד מהם הוא תושב כוכב השחר נשוי ואב לארבעה ילדים שחמותו נרצחה בפיגוע סמוך למקום האירוע. הוא יצטרך לשהות במעצר בית בישוב בית אל, מה שמרחיק אותו מביתו ועבודתו. גם העצור הנוסף, סטודנט למשפטים, ישהה במעצר בית מלא, מה שיפגע בלימודיו.

השופט עודד שחם דחה את דרישת הפרקליטות לעצור את השניים עד תום ההליכים נגדם, אולם עיכב את ביצוע השחרור בכדי לאפשר לפרקליטות לשקול הגשת ערר. הבוקר (ג') הודיעה הפרקליטות כי לא תגיש ערר והשניים שוחררו. שלושה נאשמים נוספים בפרשה, במסגרתה התחפש בלש משטרה לערבי והגיע יחד עם ערבים לקרבת הישוב כוכב השחר, שוחררו לפני כשבועיים למעצר בית.

עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו מסר בתגובה כי "אנו מברכים על שחרורם של מרשיי מן המעצר ודחיית הבקשה הבלתי מידתית של הפרקליטות לעצור אותם עד לתום ההליכים", אך הוסיף דברי ביקורת על מעצרם הממושך למרות שמצפייה בחומרי החקירה נראה כי השניים לא השתתפו בתקיפה. "אנו סבורים שמלכתחילה לא היה מקום להשאירם במעצר תקופה כה ממושכת של כחודש ימים, וזאת לאור אירוע הפרובוקציה היזום של המשטרה, והעובדה כי לא נטלו חלק בתקיפה באירוע", אמר עו"ד הלוי והוסיף כי "לטעמינו תנאי השחרור המכבידים שקבע בית המשפט, ובהם מעצר בית שלא במקום מגוריהם, הינם בלתי מידתיים ולפיכך נשקול הגשת ערר לבית המשפט העליון בדרישה לבטלם".

הפעלת המסתערבים בידי המשטרה גררה ביקורת ציבורית חריפה. הישוב כוכב השחר הקפיא את יחסיו עם המשטרה וכ-150 תושבים הפגינו מול תחנת משטרת בנימין יחד עם ראש מועצת בנימין ואישי ציבור נוספים. יו"ר וועדת חוץ ובטחון ח"כ יריב לוין אף שיגר מכתב לשר לביטחון פנים ובו דרש לגבש נהלים שימנעו הישנות מקרים דומים בעתיד.

יש לציין כי עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו הגיש תלונה חריפה למח"ש על התנהלות החקירה, ובה ציין חשד לשיבוש עדות הבלש המסוערב המהווה את הראיה המרכזית בתיק וכן חשד לאיום ושיבוש חקירה מצד שוטרים ובלשים נוספים שהשתתפו באירוע.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד