י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משרד התקשורת מתכוון לקנוס את בזק ב-11.3 מיליון שקל

טוען כי בזק אינה ממלאת אחר ההוראות ונקטה פעולות שמטרתן לעכב ולפגוע ברפורמה בשוק הקווי על מנת להמשיך ולשמור על רווחיות גבוהה • בזק דוחה את הטענות ותיאבק בכוונה להטיל עליה קנס

  • כ"ג אייר התשע"ה
משרד התקשורת מתכוון לקנוס את בזק ב-11.3 מיליון שקל


הכתובת הייתה על הקיר מזה זמן רב, והיום היא באה לידי ביטוי במלוא העוצמה. משרד התקשורת הודיע לחברת בזק על כוונתו להטיל עליה קנס של 11.3 מיליון שקל בגלל הקשיים שהחברה מערימה לטענתו בנושא הרפורמה בשוק התקשורת הקווי (השוק הסיטונאי).

במכתב ששלח אתמול (ב') לבזק מסביר המשרד כי החברה אינה ממלאת אחר ההוראות שנקבעו לה בתיק השירות ונקטה פעולות שמטרתן לעכב ולפגוע ברפורמה בכל דרך שבזק יכולה על מנת להמשיך ולשמור על רווחיותה הגבוהה.

בזק הודיעה כי היא דוחה את טענות המשרד, וכי בכוונתה להיאבק בכוונה להטיל עליה קנס.

בזק ומשרד התקשורת נקלעו לעימות חסר תקדים בחומרתו על רקע היבטים שונים ברפורמה שמנסה המשרד להוביל. הרפורמה בשוק האינטרנט אמנם כבר החלה, אך היא סבלה מקשיים בתחילת הדרך, כמו כל רפורמה.

אלא שמשרד התקשורת ראה לנגיד עיניו ניסיונות חוזרים ונשנים מצד בזק להכניס מקלות בגלגלים לאורך כל תהליך האסדרה, והשיא הוא כעת בניסיונות של בזק לדחות מרכיב חשוב ברפורמה בנושא הכללת הטלפוניה בשוק הסיטונאי.

כתוצאה מכך הודיע המשרד על כוונתו להטיל על החברה עיצום כספי, וצפוי שלאחר שבזק תטען את טענותיה, היא גם תפנה לבית משפט על מנת לנסות ולמנוע את הקנס באמצעים משפטיים.

נסביר כי קנס על כל חברת תקשורת נגזר בין היתר גם מהיקף ההכנסות שלה. לכן הקנס על בזק הוא כה גבוה, משום שהוא פרופורציונלי לגודלה. הקנס שמטיל עכשיו משרד התקשורת על בזק הוא "קנס פתיחה" - כי למעשה נתונה בידו הסמכות לקנוס את החברה גם בהמשך, אם יימצא שהיא מפרה את הוראות תיק השירות או נוקטת פעולות אחרות כדי לפגוע בתחרות בעתיד.

הקנס שהוטל על בזק היה צפוי לאור העובדה ששני הצדדים טיפסו על עץ גבוה, והם לא יודעים איך לרדת ממנו. המשרד מנצל אמנם את כל כוחו כרגע כדי לאלץ את בזק להתיישר לפי דרכו, באמצעות הקנס, אך גם המשרד יודע שבסופו של דבר הוויכוח לא יוכרע באמצעות קנסות, והוא יידרש להגיע להסדר שיאפשר לבזק להיענות לדרישותיו, אך במקביל הוא יצטרך להבטיח לה הקלות ושינויים ברישיון שלה בתמורה.

מכיוון שהעימות הפך להיות כל-כך חריף, ברור כי הפתרון ממתין לכניסתו של שר תקשורת חדש, שיצטרך להתעסק במשבר כבר ברגע הראשון לכניסתו לתפקיד.
בזק השוק הסיטונאי משרד התקשורת עיצום כספי קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד