ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הישורת האחרונה: הצבעה בכנסת להרחבת הממשלה

הסתיים הדיון בכנסת לקראת ההצבעה הסופית על התיקון לחוק שיאפשר את הרחבת הממשלה • המטרה: הצגת הממשלה החדשה כבר מחר

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90


הישורת האחרונה: הסתיים הבוקר (ד'), הדיון בכנסת לקראת הצבעה על התיקון לחוק שיאפשר את הגדלת הממשלה. לאחר שהכנסת תאשר את התיקון תיסלל הדרך להשבעת הממשלה.

הבוקר נפתח בכנסת מרתון דיונים לקראת ההצבעה האחרונה והסופית בחוק להגדלת שרי הממשלה אל מעל ל-18. החוק צפוי לעבור על חודו של קול. לאחר מכן צפוי נתניהו להתחיל בסבב שיחות בקרב מפלגתו לקראת מינוי שרים מהליכוד. הצבעה תתקיים בשעה 13:00 לערך.

ח"כ יצחק הרצוג סיכם את הדיון ואמר: ראש הממשלה במקום לפתור את הבעיות במדינה מוכר את המדינה ומתכוון לפזר חצי מיליארד שקלים כדי שחברי הכנסת שלו יישארו רגועים. במדינה שחבורה של קיצונים השתלטו על ההגה, ראש הממשלה מנהל גגון של קבוצות לחץ, אחד בורח אחד מנתק את הטלפון וסוחט עוד סגן שר ותקציבים. ראש ממשלה מוכר את המדינה ואנחנו משלמים".

ח"כ אביגדור ליברמן אמר: "40 אחוז מתושבי דימונה הצביעו בעד הליכוד, ולא שמעתי אף אחד מחברי הליכוד מתייחס לנושא. בימים האחרונים נהרגו 14 איש בתאונות דרכים, מישהו מדבר על זה? מדברים רק על התיקים. בחינות הבגרות שהודלפו, איפה שר החינוך המיועד? כולם עסוקים רק בשרים וסגני שרים. הבעיה של הממשלה הזו היא שהיא ממשלה בלי טעם וריח, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום".

ח"כ יאיר לפיד אמר: "הבניין הזה יש לו חוש ריח, והוא מרחרח עכשיו באוויר ואומר שעוד לא הוקמה הממשלה ואין שום ריח של חגיגיות באוויר רק ריח של עובש".

היעד של נתניהו הוא להכריז על ממשלה חדשה עד יום חמישי, זאת כדי למנוע משא ומתן קרוב לתאריך האחרון להשבעת הממשלה, ביום שני.

החוק עבר ביום שני בקריאה ראשונה, בתום דיון סוער ומונתה ועדה מיוחדת לניסוחו. יו"ר הוועדה ח"כ זאב אלקין שהציג את החוק אמר: "מלאכת הקמת הממשלה הנוכחית הוכיחה כי במבנה הקואליציונית במדינת ישראל קשה עד בלתי אפשרי לעמוד בהוראה הקובעת 18 שרים. קראתי את הפרוטוקולים של הכנסת הקודמת בדיונים בחוק הזה ולא ראיתי שום נימוק משכנע לביטול המוסד של שר בלי תיק ולקביעת המספר 18 שרים. אני סבור שהייתה טעות לבטל את המוסד הזה וכעת אנחנו מבקשים לתקן את הטעות הזו".
כנסת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד