י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ההידברות ב'ביג' כשלה: "זורים חול בעיני הציבור"

הצעדים נגד רשת 'ביג' יוחרפו • חבר מועצה ל'בחדרי חרדים': "נפגשנו עם המנכ"ל - אין עם מי לדבר"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון


נסיונות ההידברות בין 'ביג' לרבני אשדוד כשלו, והמאבק בקניון שפתח את שעריו בעיר עומד להחריף.

אמש התכנסו רבני העיר, באולם 'תפארת יעקב' באשדוד, יחד עם נציגי 'יהדות התורה והשבת' וש"ס, לצד האדמו"רים ורבני העיר,

העסקנים דיווחו לרבנים על המגעים, ועל הודעת החברה הרשמית שפורסמה אתמול ולפיה הנהלת קניון 'ביג' דחתה את הפניות הרבות שקיבלה ובהן התבקשה לבחון מחדש את פעילות החברה בשבתות, והיא מבהירה כי הפעילות במתחמי הקניות של החברה, ובהם הקניון באשדוד, תימשך ללא שינוי.

כך גם נפגשו חברי הסיעות החרדיות, אבי אמסלם מש"ס ועזרא שור מיהדות התורה עם מנכ"ל הקניון בועז דריקס שהתבטא בצורה חד משמעית נגד כל כוונה לסגירת הקניון. בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר אמסלם: "ביוזמת שבועון בקהילה נפגשנו עם בעל הקניון הוא אמר לנו חד משמעית שאין על מה לדבר והתבטא ש'לא צריך חרדים פה בקניון'". העברתי את דבריו הקשים לרבנים, היה ברור מתגובתו שאין עם מי לדבר בכלל.

הוחלט להחריף את המאבק ולתבוע את סגירתם הגורפת של כל החנויות הפתוחות בשבת בעיר, בראשם קניון 'ביג' הממוקם בשערי העיר, קניון 'סטאר סנטר', וכן יתר החנויות ובהן החנות AM:PM הפתוחה "24/7" במרכז העיר.

בעקבות זאת הואצו ההכנות לעצרת המחאה והתפילה שתיערך בע"ה בשבוע הבא באשדוד, במקביל לזירוז ה'עיצומים הכלכליים' עליהם הודיעו רבני העיר.

בהודעה ששיגרה החברה אתמול נאמר כי "החברה מבקשת להבהיר כי היא פועלת משיקולים כלכלים בלבד, וכל עוד פתיחתם של מרכזים אחרים באזור פעילותה יפגעו בהכנסות השוכרים - תמשיך ביג לאפשר את המרכז בשבתות".

נציג ועדת ההיגוי המאגדת בתוכה את נציגי כלל הקהילות בעיר, הרב משה לבקוביץ, סקר בפני הרבנים את הפעילויות שנעשו בימים האחרונים, כולל סידרת הפניות שנעשו לבעלי קבוצת 'ביג' ולמנהלי הקניון באשדוד, פניות שכאמור לא עשו פירות. "ההודעה, שדוחה כל ניסיון להגיע להידברות, מעידה על אטימותם של בעלי הקבוצה נוכח רגשותיהם וכאב ליבם של הציבור שומר השבת בעיר ובארץ כולה", הבהיר נציג הועדה, "הודעה זו מחזקת את ההרגשה כי הנהלת 'ביג' אינה מבקשת כלל לנהל משא ומתן בתום לב, וכי כל מטרתם להרוויח 'סחיבת זמן' על מנת להרדים את הציבור החרדי".

רבני ואדמו"רי העיר הביעו את דעתם לפיהם יש להמשיך בצעדי המחאה ללא שינוי, כפי שתוכנן, ולקדם את עצרת המחאה במקביל לעיצומים הכלכליים.

האדמו"ר ממעליץ היה נחרץ בדבריו, כאשר אמר כי אין להאמין להבטחות בעוד קדושת השבת מחוללת בראש כל חוצות. "כאשר המעשים מוכיחים ההיפך ברור כי ההבטחות שקריות וכי מטרתן לזרות חול בעיני הציבור".

אי לכך הוחלט על המשך הצעדים כמתוכנן, כשבראש ובראשונה תימשך ההיערכות לעצרת הרבבות שתתקיים בעיר ביום ב' הקרוב, ער"ח סיון, בשדרות ירושלים בעיר. בעצרת צפויים להשתתף אלפי תושבי העיר שהשבת יקרה לליבם, כמו גם יהודים רבים מכל רחבי הארץ שליבם כאוב ושותת דם מול הפגיעה בקדושת השבת.

כן הוחלט לייחד את השבת הקרובה לנושא הפגיעה בקדושת השבת בעיר. בבתי הכנסת יעלו הרבנים והגבאים את חשיבות ההירתמות למען השבת ואת חובת המחאה המוטלת על כל יחיד, כשיעשה מאמץ להביא לכך שבעצרת תהיה נוכחות מאסיבית וכוללת של כלל הציבורים בעיר.

כמו כן יועברו פניות לרבני הישובים הסמוכים לעיר, שאף הם נפגעים קשות מפתיחת המרכז המושך אליו לקוחות בשבתות מכל ישובי הסביבה. "המערכה תחל בעצרת המחאה, אך זהו רק הצעד הראשון", נמסר, "והיא תימשך עד להשגת המטרה שהיא סגירתו המוחלטת של מתחם 'ביג' בשבתות, כמו גם יתר החנויות שנפתחו בשנים האחרונות בעיר, תוך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני בין הסיעות החרדיות לראש העיר".
ביג קניון אשדוד חילולי שבת עסקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד