כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המפכ"ל: לבחון מחדש את האיסור על קנאביס

התלמיד בבית שמש שאל ומפכ"ל המשטרה הפתיע כשקרא לחשוב מחדש על האיסור לעשן סמים קלים

המפכ"ל: לבחון מחדש את האיסור על קנאביס
דוברות עיריית בית שמש


מפכ"ל משטרת ישראל רב ניצב יוחנן דנינו ערך היום (ד') ביקור בבית הספר ברנקו וייס אתגרי כאורחו של ראש העיר מר משה אבוטבול.

המפכ"ל וראש העיר מר משה אבוטבול שוחחו עם התלמידים על הלימודים, החיים האישיים, והתוכניות העתידיות שלהם להמשך חייהם.

בהמשך ניתנה האפשרות לשאול את המפכ"ל באופן חופשי במסגרת שיעורי אזרחות ודמוקרטיה. התלמידים שאלו על הפרשיות האחרונות שהסעירו את המדינה, פיטורי הניצבים, אלימות כלפי עולים מאתיופיה, אלימות כלפי בני נוער, ואחד התלמידים אף שאל מדוע המשטרה משקיעה מאמצים כ"כ גדולים באכיפה של החזקת קנביס, והזכיר כי כיום יותר ויותר מדינות בעולם מאפשרות שימוש אישי בסמים קלים.


צילום: דוברות עיריית בית שמש

להפתעת הנוכחים קם המפכ"ל והצהיר כי אכן לאחר שנים כה רבות שהמשטרה מנהלת מאבק חורמה בהחזקת קנביס, הוא בעד בחינה מחודשת של המדיניות, וכך גם המליץ לחברי כנסת חדשים שבאו לשמוע את חוות דעתו בנושא.

המפכ"ל ציין כי בשנים האחרונות עולה מאוד השיח הציבורי בנושא וחשף כי מספר האישורים הרפואיים הניתנים לשימוש הקנביס רפואי קפץ מ 400 ל-20.000.

מדוברות המשטרה נמסר כי במהלך ביקורו של המפכ"ל הבוקר בבית הספר "בראנקו וייס" בבית שמש ציין המפכ"ל כי לאחר הבחירות שמע דרישות רבות בקרב הציבור להתיר את השימוש בקנאביס ונשאל מה עמדתו בנושא.

המפכ"ל אמר כי נושא השימוש בקנאביס מצוי בשיח הציבורי יותר מבעבר וכי יותר ויותר אזרחים רוצים ודורשים להתיר שימוש בקנאביס בצורה כזאת או אחרת, שימוש שבאופן מסורתי המשטרה התנגדה אליו.

"אני חושב שהגיע הזמן שמשטרת ישראל, יחד עם מדינת ישראל תבדוק ותבחן את העמדה המסורתית", השיב המפכ"ל, "אני חושב שצריך לשבת וללמוד מה קרה בעולם הרחב".
סמים קלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד