כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השוטר שהכה חייל אתיופי פוטר מהמשטרה

בנוסף, חקירת פרשת רונאל פישר הועברה ליחידת להב 443 • מח"ש תמשיך לחקור את ההיבטים שקשורים לשוטרים

מחאת האתיופים בעקבות הכאת החייל, צילום: פלאש90
מחאת האתיופים בעקבות הכאת החייל, צילום: פלאש90


מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, הרצה בשעה האחרונה בפני סטודנטים לתקשורת במכללה האקדמית נתניה וענה לשאלות ערד ניר ופרופ' מוטי נייגר, שם התייחס לפרשת רונאל פישר ומחאת האתיופים.

"זו פרשה מאוד חמורה ומאד כואבת" אמר המפכ"ל על פרשת רונאל פישר. "אני מעריך שבימים הקרובים החקירה הזאת תעבור ליחידת להב 433 ותטופל ביחידות הרלוונטיות. אנחנו מדברים פה, על יכולות וניסיון שמתאימים הרבה יותר ללהב 433".

לגבי השוטר שצולם מכה חייל אתיופי אמר: "שלשום קיימנו שימוע, היו לו הרבה טענות. ואחרי ששמעתי את כל הגורמים המשפטיים ההחלטה שלי הוא שיפוטר מהמשטרה. חשוב שיובהר זה שפיטרתי אותו לא קשור לתיק שמתנהל מולו במח"ש על המעשה הפלילי".



"הפכו את זה בעיה של המשטרה כשזה בעיה חברתית", אמר על המחאה, "הכי קל זה לבוא ולהגיד שיש בעיה. אבל כשאתה מקשיב להם הדברים לא שקשורים להליך המשטרתי. יש בעיה של קליטה וחינוך. אני שומע את זה מהשוטרים. אתה לא יכול שלא להתחבר לסיפורים האלה".

על הטענות ליד קשה נגד המפגינים אמר: "שעות לפני רימוני ההלם. אנחנו נתנו לחסום את איילון שאנחנו לא מאפשרים את זה ואפשרנו את זה. מתי התחלנו להשתמש ברימונים ובפרשים? כשהאלימות חצתה את כל הקווים. אמרתי שאני לא אאפשר לאף אחד לתקוף שוטר או אזרח, או לשרוף ניידת. אמרו לי לסגור תיקים של כל המפגינים ואני השבתי נטפל כל מי שזרק מנעולים, ודקר סוסים, אנחנו נמצה איתם את הדין".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד