כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הפרשה שמסעירה את אשדוד: תושב העיר נעצר בחשד לסחיטת שני אברכים

פרסום ראשון ל'בחדרי חרדים': פרשת סחיטה נוספת מתפוצצת • תושב אשדוד נעצר בחשד שסחט שני אברכים, ואף הגיע לבית אחד האברכים ואיים עליו "אשמיץ אותך" • המשטרה: "החקירה נמשכת"

הפרשה שמסעירה את אשדוד: תושב העיר נעצר בחשד לסחיטת שני אברכים
פלאש 90


"תשלם לי 20 אלף דולר או שאשמיץ אותך". איומים מסוג זה קיבלו שני אברכים חרדים, מתושב אשדוד, זאת לאחר סיפור דומה שהתרחש בבני ברק, עך לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים'.
הסיפור החל בתחילת שבוע שעבר. אברך חסידי תושב אשדוד, קיבל שיחת טלפון מאדם בשם מוטי אטדגי (32) תושב העיר, בו דרש ממנו סכום של 20,000 דולר, תוך שהוא מסביר לו: "אם לא תשלם - לא יהיה לך טוב". הסחיטה באיומים באה על רקע טענתו שלאברך היה קשר פלילי עם קטין תושב העיר - ואם לא ישלם, תוגש תלונה למשטרה בעניין.

האברך שטרם מלאו לו 25 שנים, לא נרתע, והחליט שלא לשתף פעולה עם הסוחט. כעבור מספר ימים, ע"פ החשד, הבחין אטדגי שנסע ברכבו ברחוב, באברך שהלך על המדרכה. הוא פנה אליו אך זה לא התייחס אליו. הסוחט לא ויתר, עלה עם הרכב על המדרכה והחל לרדוף אחריו. אך הנסחט הצליח להימלט.

בתוך כך, כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', באזור אחר בארץ, קיבל אברך נוסף, בשנות ה-30 לחייו, פנייה דומה מאטדגי, הנוגעת לאותו קטין. לאחר שסירב לשתף פעולה, הגיע הסוחט לבית האברך בעת שהלה שהה בחוץ, ומסר לרעייתו כי במידה והכסף לא יגיע אליו - יפרסם את החשדות על בעלה. אם לא די בזאת; משם אף המשיך לבית חמותו של האברך, וגם שם אמר כי יפרסם את הדברים ברבים ואף ידאג כי תוגש תלונה למשטרה.

האברך הצעיר מאשדוד לא ידע את נפשו, והחליט לפנות למשטרה על מנת להפסיק את הסחיטה באיומים. במשטרה המליצו לו להודיע לאטדגי כי יש לו חלק מכסף והוא מעוניין להיפגש. המפגש שנערך ביום שני השבוע, לא היה רק בין השניים, אלא היו שותפים לו בלשי משטרת לכיש - שעצרו את החשוד בסחיטה.

בחקירתו הודה אטדגי כי הציע לאברך לשלם 20,000 דולר כדי שהקטין לא יתלונן. פרקליטו של החשוד טען: "אני לא רואה במילים 'לא יהיה לך טוב' סחיטה באיומים. החשוד אומר לו שעדיף לו לסגור את זה בטוב, ואם הקטין יתלונן לא יהיה לו טוב". הוא אף התייחס לניסיון הדריסה וטען שזה "בכלל לא ריאלי, הוא עלה על מדרכה, אין עד ראיה אחד שתומך בעניין הזה".

אטדגי חשוד בשלושה סעיפים: סיכון אדם בנתיב תחבורה, אחזקת אגרופן או סכין למטרה לא כשרה וסחיטה באיומים. שלשום (שלישי) הובא לבית משפט השלום באשקלון, שם ציין השופט עידו כפכפי, כי "צורת התנהגות זו בה אנשים פונים לגורמים פרטיים כדי להסדיר סכסוכים או מקרים שאמורים להיות מטופלים על ידי המשטרה, מעידה על מסוכנות הנוגעים בדבר ומדובר במדרון חלקלק אשר עלול להוביל לעבירות חמורות".

השופט התייחס לטענת עורך הדין, ואמר כי "גם אם אין איומים מפורשים בחומר שהוצג בפניי, משתמעת ממנו תחושת איום, ועובדה כי המתלונן אכן חש מאוים ומפוחד מהמשיב".

המשטרה דרשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים. השופט השתכנע "כי קיים יסוד סביר לחשד ששחרור החשוד בשלב זה יביא למסוכנות ולשיבוש הליכי חקירה", אך נעתר רק חלקית לבקשה, והאריך את מעצר מוטי אטדגי עד ליום ראשון הקרוב.

אתמול (רביעי) זומנו שני הנסחטים בשנית לתחנת משטרת לכיש למסור עדות מפורטת. עוד זומנו, רעייתו וחמותו של הנסחט שעל פי החשד אטדגי הגיע פיזית לביתן, ומסרו את גרסתן. יצוין, כי הנסחטים לא נעצרו וגם לא שוחררו בערבות או בתנאים מגבילים, כך שככל הנראה אין חשד ממשי שביצעו את מה שהסוחט מייחס להם.

משטרת ישראל הגיבה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בחקירה מורכבת מאוד בה מעורבים בגירים וקטין. כל החשדות והטענות אשר עולות במהלך החקירה נבדקים באופן יסודי ומקצועי ביותר. בשלב זה לא ניתן לפרט יותר כי מדובר בחקירה המתנהלת כעת. באשר להתקדמות - יש לציין כי החקירה מתקדמת ונעשות פעולות חקירה רבות על מנת לסיימה ולהגיע לחקר האמת".
סחיטה אברכים עבריין משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד