ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

קיבלו: רגב, לוין, חיים כץ, דנון ובגין • מתעדכן

רגב תהיה שרת התרבות והספורט, חיים כץ שר הרווחה, יריב שר התיירות ודני דנון שר המדע והחלל

פלאש90
פלאש90


לקראת השבעת הממשלה הערב (ה') נמשך סבב השיחות וחלוקת התיקים בליכוד. לראש הממשלה 12 תפקידי שר עבור חברי הליכוד, בעוד 17 ח"כים רואים את עצמם מועמדים לתפקידים.

עדכון 17:32 - בני בגין ימונה לשר בלי תיק.

עדכון 16:41 - יריב לוין יכהן כשר התיירות והשר המקשר בין הכנסת לממשלה, חה"כ ציפי חוטובלי תכהן כסגנית במשרד החוץ ללא שר מעליה.

עדכון 16:15 - ראש הממשלה סיכם עם מירי רגב שתכהן כשרת התרבות והספורט, חיים כץ יכהן כשר הרווחה והשירותים החברתיים, וחה"כ דני דנון יכהן כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל.

בתפקיד הבכיר ביותר - שר הבטחון, ימשיך לכהן השר בוגי יעלון. יעלון נפגש עם נתניהו וקיבל ממנו את המינוי.

ראש הממשלה הודיע לשר יובל שטייניץ כי יכהן כשר האנרגיה והתשתיות. בנוסף, יכהן שטייניץ כשר האחראי על הוועדה לאנרגיה אטומית וכחבר הקבינט המדיני- ביטחוני. השר שטייניץ ימשיך בחודשים הקרובים לרכז את הטיפול בסוגיית הגרעין האיראני. גם סגן השר אופיר אקוניס קיבל תפקיד שר במשרד התקשורת, שר התקשורת עצמו ישאר ראש הממשלה נתניהו.

באשר לתפקידים הבכירים האחרים: ראש הממשלה נפגש אמש עם השר גלעד ארדן בלשכת ראש הממשלה בירושלים אך השניים לא הגיעו להסכמה זאת עקב דרישת ארדן לתיק הפנים וביטחון פנים. נתניהו סירב לבקשה והציע את בטחון פנים והמשרד לאיומים אסטרטגיים. נכון לאתמול ארדן איים כי יישאר מחוץ לממשלה אם לא יתקבלו דרישותיו.

השר השני שנפגש אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא השר ישראל כץ שסיים את הפגישה באוירה טובה לאחר שקיבל את התפקידים שר התחבורה ושר המודיעין בממשלה המיועדת. כך גם יכהן כחבר בקבינט המדיני - בטחוני.

סבב הפגישות נמשך לאורך כל היום, נתניהו נפגש אף עם השר סילבן שלום, אך נכון לעכשיו השניים לא הגיעו לעמק השווה כששלום דורש את משרד החוץ, ובליכוד מעדיפים לשמור אותו למקרה שהקואליציה תורחב, ולהעניק לשלום את משרד הפנים המקוצץ - ללא מנהל התכנון שהועבר לכחלון. שאר התפקידים יחולקו במהלך היום.

יצויין כי טרם הוחלט מי יכהן כיו"ר הקואליציה תפקיד עם הרבה אחריות בפרט כאשר הקואליציה מונה 61 חברים מול 59 באופוזיציה.
נתניהו ליכוד קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד