כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

לא עובדים? 10% מהנבחנים לעורכי דין חרדים

בשבוע האחרון הסתיימה הבחינה בכתב של לשכת עוה"ד: לבחינה ניגשו 2,571 מתמחים - מתוכם חרדים רבים

נבחנים לעורכי דין. צילום: יונתן סינדל - פלאש 90
נבחנים לעורכי דין. צילום: יונתן סינדל - פלאש 90


בשבוע האחרון הסתיימו בירושלים בחינת ההתמחות בכתב של לשכת עורכי הדין. לבחינה ניגשו 2,571 מתמחים ומתמחות. 75.4% מכלל הנבחנים שניגשו לבחינת ההתמחות עברו את הבחינה. מתוכם 2,037 נגשו לראשונה ואחוז המעבר שלהם עומד על 85% עם ציון ממוצע של 74.

ביום ראשון הקרוב יחלו המחבנים בעל פה בלשכת עורכי הדין בירושלים. נתוני המעבר משקפים קשר ישיר בפרמטרים הקשורים לנבחנים שניגשים בפעם הראשונה, השנייה והשלישית ומעלה.

בכל שנה בחודשים מאי ובנובמבר מקיימת לשכת עורכי הדין לבעלי תואר ראשון במשפטים וסיימו התמחות של שנה, מבחן בכתב של 100 שאלות - מבחן אמריקאי, לעבור את המבחן צריך ציון 65 דהיינו לענות נכון על 65 שאלות.

אחד המתמחים ישראל ענדען שעבר בהצלחה את המבחן מספר ל'בחדרי חרדים': "יש מגמה בלשכת עורכי הדין לבחון גם על ניסוח משפטי השנה לראשונה היה לפני המבחן בכתב בחינה של ניסוח משפטי היה לנסח חוזה או עתירה מנהלית או כתב אישום לניסוח משפטי אין משקל בציון של המכתב בכתב אלא מי שעבר את המכתב בכתב מוזמן אחר כך למבחן בעל פה אצל שופט מחוזי ועורך דין מהמגזר הציבורי והפרטי ואז יהיה לפניהם הניסוח המשפטי שהוגש.

"הפעם נבחנו מעל 2200 מתמחים ומתוכם לפחות 10 אחוז מהם חרדים בוגרי הקריה האקדמית אונו
לפי הנתונים שבידינו בעוד, שבאוכלוסיה הכללית אחוז שעברו עומד על כ75 אחוז הבוגרים החרדים עברו ב- 82 אחוזים מה שמחזק הטענה שגם בלי ללמוד ליב"ה הההישגים של הסטודנטים החרדים עוברים על הציבור הכללי".
עורכי דין מבחנים אדמאים ענדען מתמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד