ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מדוע הגר"ח לא מכחיש את מה שנאמר בשמו על המשיח?

תלמידו של הגר"ח קנייבסקי, הרב יצחק גולדשטוף יוצא בהבהרה סביב הפרסומים השונים בשמו של הגר"ח

הגר"ח קנייבסקי השבוע בביתו. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי השבוע בביתו. צילום: שוקי לרר


בגיליון 'דברי שי"ח' היוצא לאור מידי שבוע, מסביר תלמידו של הגר"ח קנייבסקי את פשר השמועות שכביכול הגר"ח מתריע מפני מלחמה, או מזהיר מפני תקופה קשה שתבוא אחרי חג השבועות, ושמועות נוספות בנושא.

"האמת שאין זה הפעם הראשונה" כותב הרב יצחק גולדשטוף במאמר, "כמידי תקופה השמועות מתחילות להתפשט במהירות עצומה, וכיום אף מופצות ברשתות המדיה השונות, גלים של היסטריה מתחילים להתפשט, ובבית רבינו שליט"א מקבלים "מבול" של טלפונים".

"האומנם?!" שואל תלמידו של הגר"ח, "שלל נבואות זעם שקריות המבטיחות חורבן ומלחמות שונות מתפרסמות בשם מרן שליט"א ע"י גורמים עלומים, וכמובן אי אפשר ללא הבטחה ברורה עם תאריך מדויק על זמן הגעת המשיח... והעולם תוהה ומבולבל. ניגש אחד מבני הבית אל הגר"ח, וסיפר לו, ושאל - האם יש צורך לנסות ולהכחיש את הדברים?".

הגר"ח הניף ידו בביטול ואמר: "פעם באו לחזון איש ואמרו לו שמישהו פרסם דבר מה בשמו שלא היה ולא נברא, ורצו שיצא בהכחשה גדולה. החזו"א חייך ואמר, אם אני אכחיש את זה, יגידו ששאר הדברים שלא הכחשתי כן נכונים, מי שרוצה לברר את האמת כבר ימצא איך".

הרב גולדשטוף ממשיך ומסביר: "באופן כללי שמענו מאחד מנכדי הגר"ח שחוזר ומדגיש, כי כל התקופה בה אנו נמצאים היא תקופה של עקבתא דמשיחא, וכבר מאות שנה שאנו בתקופה זו, אבל בדור הזה אנו רואים דברים שלא ראו בדורות קודמים, כגון מה שראשי הממשל מקיימים לצערנו בהידור את הגמרא שיהיה "אנגריא בתלמידי חכמים" וכן החוצפא יסגא שיש בדור כנגד התלמידי חכמים, הוא דבר שבולט לרעה רח"ל, נוסף על כל זה צרות שונות ומשונות של המחלות ה"י שרח"ל כמעט אין בית אשר אין שם מת, יעידו על כך מאות השמות לרפואה המגיעים אל הגר"ח מידי יום.

"וגם אסונות משונים ברחבי העולם ומיותר להאריך. תגובת מרן שליט"א על כל זה, שיש לדעת כי זו התקופה האחרונה שלפני בוא המשיח ועל כל אחד להתפלל שאכן נזכה לבואו בקרוב. מעולם לא אמר ולא הזכיר רבינו שליט"א תאריך, או מועד אחר של "לוח זמנים", ואדרבה, איסור גמור בדבר של מחשבי קיצין שהאריכו בזה חז"ל בסנהדרין, ורק מורה ובא כל הזמן להתחזק מפגעיהשעה ולדעת שאנו קרובים לבוא הגאולה בקרוב".
הרב חיים קנייבסקי משיח עקבתא דמישחא הכחשה נבואות זעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד