כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ביום שני הבא: שביתה באגד תעבורה

בהוראת בית הדין קיימו הצדדים פגישות בשבועיים האחרונים בתיווך משרד הכלכלה ללא התקדמות • ועד העובדים: "יצא המרצע מהשק- להנהלה אין כל רצון לקידום יחסי העבודה בחברה"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


וועד העובדים באגד תעבורה המאוגד בכוח לעובדים ישבית ביום ב' (20.5.15) את קווי החברה בכל הארץ למשך יום אחד.

בין הישובים המושבתים: קווי אוטובוס העירוניים באשדוד, נתניה , אשקלון ,קרית גת, קרית מלאכי , אופקים,נתיבות שדרות ואלעד, יישובי עוטף ירושלים(מבשרת ציון,מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב) יישובי עוטף עזה וקווים בינעירוניים רבים (לבני ברק, ירושלים ולבאר שבע).

לפני כשבועיים (03/515) התכוון וועד העובדים להשבית את הקווים באורח דומה. בעקבות פניית הנהלת החברה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע , המליץ בית הדין לשני הצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי של שבועיים שלאחריהם- בהעדר התקדמות- יוכל הוועד לממש את הכוונה לשבות.

משרד הכלכלה התגייס לגשר בין הצדדים באמצעות עו"ד מירב הלוי הממונה על יחסי העבודה בירושלים. " קיבלנו את בקשת בית הדין מתוך הערכה לשופטת ומתוך תקווה כי אכן נחלץ מן המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן." מסביר יו"ר וועד העובדים איציק קשקש "אולם אפילו בתיווך המדינה, לא הציעה ההנהלה אף הצעה חדשה! לנוכח הזלזול בוועד ובמגשרת אין לנו ברירה אלא לממש את זכותנו לשבות.

הנהגים קובלים על תנאי העסקתם הנופלים משמעותית מתנאי ההעסקה של חבריהם באגד ודן: שכר הנהגים באגד תעבורה נמוך ב-40% משכר נהג- דור א' באגד, או ב-20% משכר נהגי דור ב' באגד". בנוסף, הסכמי עבודה בחברה אינם כוללים ביטחון תעסוקתי או הכרה בוותק ענפי כנהוג באגד ודן.

"סירוב ההנהלה לא בירור- בשל התנאים הנמוכים מתקשה החברה לגייס נהגים. צוות הנהגים הקיים מצוי בחוסר תמידי, עובדה שמאלצת אותנו לעבוד שעות מרובות ושוחקות- לעתים על גבול המותר בחוק". מסכם קשקש.

מהנהלת אגד תעבורה נמסר בתגובה: "ועד העובדים ממשיך להתעלם מההצעות שהונחו לפתחו וממגמת משרד התחבורה להעלות את השכר ל-39 ש"ח לשעה, ומתעקש להביא לפגיעה בחברה ובביטחון התעסוקתי של העובדים. ראוי להבהיר, כי גם שביתה זו לא תתרום לנהגים דבר למעט פגיעה בנוסעים".
123 אגד תעבורה רכב שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד