י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שיא מתפללים בקבר יוסף לציון "יסוד שביסוד"

צפו בתיעוד וסיקור: תחת אבטחה כבדה, הגיעו אלפים להתפלל בקבר יוסף, בהם רבנים, אישי ציבור ופוליטיקאים

שיא מתפללים בקבר יוסף לציון "יסוד שביסוד"


65 אוטובוסים וקרוב ל-4,000 מתפללים הגיעו הלילה מכל הארץ לקבר יוסף לרגל ספירת 'יסוד שביסוד', המיוחסת ליוסף הצדיק, ומדי שנה נוהגים לפקוד את קברו ביום זה. הכניסה לקבר בוצעה בסבבים תחת אבטחת צה"ל ובארגון 'המועצה האזורית שומרון' ומנהלת קבר יוסף.

הכניסה שהיא הגדולה ביותר בשנה, החלה בשעה 23:00 בלילה והסתיימה לפנות בוקר. בנוסף, הגיעו למקום האדמור ממקאווא, אב בית דין "חניכי הישיבות" הרב גרוס, ראש ישיבת המאירי בירושלים וסגן ראש מכללת ליפשיץ בירושלים הרב שמואל זעפרני, רבה של ירושלים הרב שלמה עמאר, ראש ישיבת 'חוט של חסד' ומבכירי רבני ברסלב הרב שלום ארוש וראש רשות השירות הלאומי-אזרחי שר שלום ג'רבי ועוד רבים.



ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, בירך את המתפללים ואמר: "אנחנו מאד נרגשים לציין את יסוד שביסוד הלילה בקבר יוסף. מדובר באירוע היסטורי כשאלפי יהודים באים להביע הזדהות עם המקום הקדוש הזה. מאד סמלי שבאותו ערב בדיוק, הושבעה הממשלה החדשה. מכאן, אנו קוראים לממשלה הלאומית שקמה היום להחיל ריבונות מלאה במקום. גם על פי הסכמי אוסלו, הקבר יוסף אמור היה להיות תחת ריבונות ישראלית אך בפועל אנחנו מגיעים לכאן כמו גנבים בלילה ולא מממשים את זכותנו על אחד האתרים הקדושים ביותר לעם היהודי".

המועצה אזורית שומרון, בסיוע מנהלת קבר יוסף מתחזקים בשנים האחרונות את מתחם הקבר, בתיקונים, שיפוצים ואבזור. זאת בעקבות ממצאים המורים מידי פעם על פגיעה וחילול באתר הקדוש, על ידי התושבים המקומיים.

צילום: מאיד ברכיה


















קבר יוסף שכם שומרון יסוד עליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד