י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מחפשים כסף קל? לכו לנקות סיר בקייטרינג...

שלומי שטרן הבין בגיל 15 שמנסים 'לעקוץ' אותו, ועם התובנה הזו הוא התקדם בעסקים ומנסה להציל אחרים • טור

מחפשים כסף קל? לכו לנקות סיר בקייטרינג...


בהיותי נער בן 15, תוך כדי מסגרות הלימודים, חיפשתי עבודה שתכניס לי כמה דולרים כהכנסה מהצד, באותו זמן לא ידעתי מה פירוש המילה ״לעבוד״, רק הכרתי את המושג ״עובדים ומקבלים משכורת״. עד כאן הכל נראה די פשוט וגם קצת מעניין,

יצאתי למסע חיפוש, ומהר מאוד התמלאו לי אופציות אין סופיות, אך השעות לא התאימו לי בעקבות מסגרת הלימודים,

עבודה אחת שמצאתי והתאימה לי מבחינת שעות הייתה בקייטרינג, לא עשיתי יותר מדי חשבון אם אני אוהב את התחום או בכלל מתחבר לזה, רק אמרו לי שיש בסוף החודש משכורת...

למחרת כבר התחלתי את העבודה,

פתאום הבנתי שלעבוד זה לא לשבת רגל על רגל ולקבל כסף, אלא שצריך להזיע, המדיניות של עובדי המטבח הייתה שכל עובד עושה הכל, מתיבול האוכל ועד שטיפת הכלים, וכשמדברים על שטיפת כלים במטבח של קייטרינג - מדברים על סירים בגודל של אמבטיה, לשטוף ולקרצף כזה סיר זה מינימום 35 דקות בקצב מהיר.

הזיעה מתחיל לצוץ בכל הגוף! שלא לדבר על כאבי גב ולכלוך. ואז עלו לי כל מיני מחשבות של ילד בן 15, האם כל אדם שיוצא לעבודה עובד כ״כ קשה?

התחלתי לעשות בירורים ובדיקות מה אנשים אחרים עושים, תוך כדי כך, סיפר לי חבר שיש לו הצעה טובה בשבילי. יש חברת תרופות חדשה שהגיעה לישראל, וכל מה שאני צריך לעשות זה לקנות מניות בחברה, והכסף יעבוד בשבילי, היה נשמע מוזר אך מעניין, מהר מאוד מצאתי את עצמי ב״כנס עסקי״ עבור החברה, כשהמרצה מתמקד בעיקר בלהראות ולהסביר לאיפה אפשר להגיע במידה שנשים את הכסף במניות החברה, ואת המצגת על בעל החברה שכבר עשה את המיליארדים וחי עם הוילות והמסוקים שמחכים לו בחניה...

בסיום הערב פגש אותי נציג ושאל מה דעתי על העניין, וכנער בן 15 שאלתי שאלה פשוטה ותמימה, אם המנהל של החברה שכיכב כל הערב חי ברמה כמו שהצגתם, מדוע אתם צריכים את הכמה שקלים ממני? הרי לבוס יש מליארדים, תשובה ברורה לא קיבלתי, אך אני סיפקתי לעצמי תשובה!

שאלה נוספת, איך אתם מסבירים שלא צריך לעבוד קשה בשביל לעשות משכורת בסכומים שציינתם? הקייטרינג שבו עבדתי נתן לי שיעור לחיים!

ורק אז יכולתי לצאת עם המסר הזה לחיים. כי התשובה היא חד משמעית, בשביל כסף צריך לעבוד קשה!!! ואני חושב שרק בזכות המסר החשוב הזה הצלחתי בעסקים שונים והצלחתי אפילו להתפרנס בכבוד.

בשבועות האחרונים שומעים יותר ויותר על אנשים שהפסידו סכומים עצומים של כסף יחד עם הנכסים האישיים ומה שקיבלו מתנה לחתונה, עקב זה שהיו מוגדרים בימי הבחרות שלהם ה״שפיצים״ של הישיבה!

למיטב הבנתי, רוב האנשים שנפלו בפרשיות האלה היו בטוחים שהכסף הולך לעבוד בשבילם, והתוצאה כואבת!

זה אולי לא הזמן להוסיף מלח לפצעים, אבל מה שעצוב בסיפורים הללו שהם חוזרים על עצמם באופן קבוע!

כדאי שהאנשים שלא קשורים ילמדו את הלקח מאחרים, ברור לי שאותם אנשים לא עבדו קשה כמו שאני עבדתי בהיותי גיל 15!

גם אם במוסדות החינוך החרדי יכניסו מודעות לעניין, זה לא ייחשב ללימודי ליבה, אלא עשוי להציל משפחות מנפילה כואבת. אין כסף קל!
טור השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד