י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טסים - תחנות מהנות בדרך מליסבון לפורטו

מהצוקים האימתניים של קאבו דה רוקה על שפת האוקיינוס, דרך האגמים והגנים המטופחים של אסטוריל ועד שיט בתעלות גוארדה • אתרים ששווה לבקר בהם בין ליסבון לפורטו

  • כ"ו אייר התשע"ה
אסטוריל/ קרדיט: שאטרסטוק
אסטוריל/ קרדיט: שאטרסטוק


הדרך בין ליסבון לפורטו רצופה תחנות ביניים מהנות. אתם מוזמנים לשכור רכב ולטייל מיעד אחד לשני, לנחות בליסבון ולנסוע לפורטו תוך כדי עצירה או להפך - לנחות בפורטו ולשוב הביתה מליסבון. יש לנו כמה יעדים על המפה שיוציאו אתכם מהמסלול ומהשגרה. מחכה לכם עולם אחר גדוש נופים וחוויות שאפשר להרגיש באמת רק אם עוצרים בדרך עם הרכב ומסתובבים במקום - כפרי דייגים ציוריים, עיירות שלוות, מפרצונים נסתרים, יקבי בוטיק ועוד.

תצפית בלתי נשכחת מכף ליסבון

"כאן, מקום בו הארץ מסתיימת והים מתחיל", במילים אלה ממש תיאר המשורר הפורטוגזי, לואיש דה קמואש, את קאבו דה רוקה - הנקודה המערבית ביותר ביבשת אירופה. זהו מקום של צוקים מחודדים המרחפים מעל גלי האוקיינוס, מגדלור מרהיב וחופים בתוליים, תפאורה דרמטית המשרה מיד תחושה שהגעתם לקצה העולם. בלמו את הרכב מתאוצתו והתמסרו לרוחות העזות, צוקיו של קאבו דה רוקה המתנשאים לגובה של 140 מטרים מעל האוקיינוס האטלנטי ירשימו אתכם מיד. המקום שמכונה כף ליסבון הגדולה נחשב לאגדה תיירותית, אולי בזכות מילותיו של היוצר הפורטוגזי החקוקים באבן ואולי הודות לטיילת הפתוחה המתפתלת לאורך המצוקים. זהו גם לוקיישן אהוב על צפרים ועל כל מי שמחפש לחוש את הצד הפראי של פורטוגל.


עיירות קיט יפהפיות לחופשה מפנקת

אסטוריל שוכנת 20 קילומטרים מליסבון ומהווה יעד אידיאלי לפרוק את האופניים מהרכב ולדווש לאורך אגמים, גנים מטופחים, וילונות וארמונות ולהתפנק ברצועות החופים הזהובות. יש כאן מגרשי גולף בסטנדרטים הגבוהים ביותר. קשקאיש, כ-30 קילומטר מליסבון, ידועה במרינה מגונדרת ובחופים הנחשבים לטובים ביותר בפורטוגל, מקושטים במפרצונים מבודדים, צוקים סלעיים, דייגים ומרכזי ספורט ימי המציעים צלילה, שיט וגלישת רוח.


כפרים ציוריים בניחוח מסורתי

הכפר הציורי אובידוש, 80 קילומטר מליסבון, תחום בחומה גבוהה ובו תוכלו ללכת בכיף לאיבוד במבוך של רחובות צרים המציגים שרידים של תרבויות שונות, בתים מימי הרנסאנס, מבנים בשיק גותי ומונומנטים מרשימים כמו טירה רומית. מכל עבר תמצאו טחנות רוח, שערים מקושטים, בתי מלאכה ומעדניות המשווקות ליקר ברנדי מתוק על בסיס דובדבנים. נזארה הוא כפר חינני נוסף שייקח אתכם אחורה במנהרת הזמן - סירות דיג צבעוניות העוגנות בחופים, בתים של פעם, רכבל קצרצר שעולה לראש מצוק ואווירה ידידותית וחמה.


לשוט בוונציה של פורטוגל

גוארדה היא עיר שתיקח אתכם ישירות לימי הביניים, טירות עצומות וקתדרלה מיוחדת, מוזיאון שמציג את המורשת ההיסטורית של האזור ואם יש סיבה ממש טובה להגיע לכאן הרי שזה הרובע היהודי ששקק חיים בימי הביניים טרם עידן האינקוויזיציה. אביירו המכונה הוונציה של פורטוגל תקרב אתכם לפורטו. היא עיר בה הישן מתמזג באלגנטיות עם החדש ונעים לשוטט ברחובותיה העתיקים, להסתנוור ממבני ארט נובו, לצאת לשופינג במפעל לכלי פורצלן ולאכול בשוק דגים. אבל אין ספק שגולת הכותרת שלה היא התעלות היפות החוצות את העיר - שוטו להנאתכם בגונדולות האותנטיות והתמסרו לשלווה הפורטוגזית. אסקפיזם מושלם.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד