ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אירועי שבת: נפאל רועדת, תאונת רכבת בגרמניה

גם זה קרה השבת: טיל חלל רוסי התרסק, 2 מועמדים בבחירות המקומיות במכסיקו חוסלו והקומוניזם נאסר באוקראינה

הרעידה בנפאל. צילום: דובר צה"ל
הרעידה בנפאל. צילום: דובר צה"ל


סמוך לשעה 22:30 נמסר למד"א מרחב כרמל על פעוטה שנכוותה ממרק חם שנשפך על גופה בביתה שברחוב הרב הרצוג בחיפה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעקה טיפלה בנפגעת כבת שנתיים ופינתה אותה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מכוויות משמעותיות ונרחבות בבית החזה.

בכפר דיר אל אסד הושלך מטען צינור לעבר רכב חונה סמוך לחצות. שוטרי תחנת כרמיאל יחד עם חבלני המחוז הצפוני אספו ממצאים מהזירה החלו בסריקות נרחבות ופתחו בחקירת האירוע ובדיקת הרקע.

בכפר טורען, אלמונים עצרו רכב ובאיומים שדדו את הרכב והשאירו את הנהג במקום. שוטרי תחנת נצרת שהחלו בסריקות מצאו את הרכב ואספו ממצאים.

בכפר טורעאן במהלך הלילה סמוך לחצות, 2 חשודים נכנסו לבית עסק לטוטו ושדדו באיומי אקדח סכום כסף מבעל המקום. שוטרי תחנת נצרת אספו ממצאים בסיוע חוקרי הזיהוי הפלילי ופתחו בחקירת האירוע. במהלך הסריקות ובפעילות נחושה של השוטרים נעצרו 2 חשודים (23,22) תושבי טורעאן בביצוע השוד. במוצאי שבת ביקשה תחנת נצרת להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בנצרת.

בכפר אעבלין סמוך לשעה 23:20 הוצת רכב פרטי השייך למקומי. שוטרי תחנת שפרעם הגיעו לזירה והחלו בסריקות, במהלכם נעצרו 4 חשודים (53,22,20,23) תושבי הכפר. הרקע ככל הנראה סכסוך משפחתי. תחנת שפרעם ביקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בעכו.

הבכפר טמרה ארעה קטטה בין 2 משפחות אתמול בלילה כחלק מסכסוך מתמשך בין המשפחות. שוטרי תחנת שפרעם בסיוע כוח יס״מ ביצעו הפרדה בין המעורבים. בהמשך ביצעו חיפושים בבתי שני הצדדים ובמהלך החיפוש נתפסו כלי תקיפה קרים כגון מוטות, אלות, חרבות, סכינים כולל כלי קטלני מסוג אקדח לחץ היורה כדורי ברזל. השוטרים עצרו 5 מעורבים משני הצדדים והערב ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בעכו.

למרפאה המקומית ברמת חובב הגיעה פעוטה כבת שנה ושלוש חודשים עם הוריה מפזורת רמת חובב במצב קשה, לדברי ההורים נדרסה מרכב פרטי ע״י אביה, היא פונתה לביה״ח סורוקה. נסיבות האירוע בחקירה. בביה״ח סורוקה מצבה מוגדר בינוני. היא סובלת משברים מפוזרים ומאושפזת במחלקה לכירורגית ילדים.

בשעה 20:58 נמסר למד"א מרחב לכיש על תאונה קשה בין 3 כלי רכב בכביש 7 למזרח בין מחלף אשדוד לצומת בית רבן (גבעת וושינגטון). גבר בשנות ה-60 לאחר נסיונות החייאה מותו נקבע בשטח, חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח קפלן 4 פצועים, בהם: 1 קשה גבר כבן 40 עם פגיעה רב מערכתית, מעורפל הכרה, 2 במצב בינוני, בהם: אישה כבת 70 עם פגיעת בטן ונער כבן 15 עם חבלת ראש ופצוע נוסף באורח קל עד בינוני.

בליל שבת בשעה 00:56 נמסר למד"א מרחב לכיש על רכב שהתהפך בכביש 4 סמוך לכניסה לקיבוץ כרמיה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה, (נער כבני 14 ו-צעיר כבן 19) פונו לבית חולים סורוקה במסוק צבאי, עם חבלת ראש, מורדמים, מונשמים. 1 במצב קל עד בינוני (נערה כבת 15) עם חבלת ראש פונתה בנט"ן מד"א לבית חולים ברזילי, פצוע נוסף במצב קל טופל במקום. מביה״ח סורוקה נמסר כי בחור בן 19, סובל מפגיעת ראש קשה, מונשם מורדם ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונערה בת 14 סובלת מפגיעה רב מערכתית, מצב קשה, מונשמת מורדמת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

צוותי מד"א שאבטחו רפואית את הטריאתלון בתל אביב והקימו מרפאה שאויישה ע"י חובשים ופאראמדיקים של מד"א, אמבולנסים ורכבי הצלה ייעודיים ומיוחדים, העניקו טיפול רפואי ל-17 מהמשתתפים, מהם: 3 שנזקקו להמשך טיפול ופונו באמבולנסים של מד"א לבית החולים איכילוב במצב קל. המטופלים סבלו מחולשה תשישות ופציעות קלות.

בצהרי שבת בשעה 14:57 פעלו 3 צוותי כיבוי מתחנות אשקלון וקרית גת בשריפת בית קרקע במושב שחר. הצוותים פעלו לסריקות בדירה וללא לכודים, גג הדירה קרס ובנוסף הצוותים פעלו בטיפול דליפת גז בדירה, נפתחה חקירה.

מתנדבי יחל״צ מגילות חילצו מאז שעות אחה״צ מטייל בן 34 שפרק כתף בגלישה לתוך גב מים בנחל דרגה במסגרת טיול משפחתי. קיבל טיפול ראשוני בשטח ופינוי באמצעות גלישה והליכה עד ליציאה מהנחל. החילוץ מסתיים בדקות אלו. פצוע קל.

סמוך לצאת השבת יחידת חילוץ ערבה של משטרת המחוז הדרומי סיימה חילוץ של צעיר בן 20 שנפגע בברכו במהלך טיול עם חברים בנחל עקרבים שבערבה. מתנדבי היחידה הגיעו אליו העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו באלונקה מהנחל ומשם באמבולנס לבית החולים סורוקה.

שוטרי הזרוע המבצעית של אגף התנועה מבצעים פעילות ממוקדת לאיתור נהגים שיכורים המסכנים חיים, הן בשעות הלילה והן בשעות הבוקר. היום בשעה 07:35 עיכבו שוטרי זרוע תל אביב של אגף התנועה רכב במחלף לה גרדיה לדרום ונהגו התבקש לבצע בדיקת שכרות. הנהג, כבן 25 תושב לוד, נמצא שיכור ברמה של 790 מק"ג. בנוסף, התברר כי מדובר בנהג חדש שהוציא רשיון נהיגה לפני כשבועיים בלבד. הנהג נלקח לחקירה ושוחרר למעצר בית של 5 ימים. רשיונו נפסל ורכבו הושבת ונגרר.

במהלך השבת פעלו צוותי הכיבוי במספר שריפות קוצים וחורש ברחבי המחוז, ובהן שתי שריפות משמעותיות אחת באזור הוואדי ברחוב אליהו מרידור בפסגת זאב, וואדי החוצץ בין השכונה למחנה הפליטים שועפאט. בשריפה שהחלה ככה"נ בעקבות הצתה, נרגמו הצוותים ע"י רעולי פנים באבנים וחפצים שונים, למרבה המזל ללא נפגעים. בשריפה נוספת באזור המושב עגור, עלו באש כעשרים דונם של שדה חיטה. מספר צוותי כיבוי מתחנת בית שמש בפיקודו של מפקד ת.א בית שמש טפסר ראובן יצחק השתלטו על השריפה ומנעו את התפשטותה לבתי היישוב.

חדשות חוץ:
שני בני אדם נהרגו ו-20 נפצעו לאחר שרכבת התרסקה בצומת מסילות במערב גרמניה. כך דווח בכלי תקשורת במדינה.

35 בני אדם נהרגו כשאוטובוס עם 46 נוסעים נפל מצוק בגובה 30 מטרים ביער במחוז צ'נאווה בסין. 11 הנוסעים האחרים נפצעו, חמישה מהם במצב אנוש.

רעידת אדמה בעוצמה 5.7 הורגשה בשבת אחר הצהרים בנפאל, כ-80 קילומטרים דרומית לבירה קטמנדו. האסיפה הכללית של האו"ם קראה לסיוע דחוף של הקהילה הבינלאומית לנפאל, בעקבות רעידת האדמה הנוספת בעוצמה 7.3 שפקדה את המדינה השבוע בה נהרגו 117 בני אדם, כשבועיים וחצי לאחר האסון הקודם שהוביל למותם של יותר מ-8,200 בני אדם. היקף הסיוע שדרוש למדינה הוערך באו"ם בכ-415 מיליון דולר.

המנהיג העליון של איראן האייתולה עלי חמינאי אמר כי "חוסר יציבות באזור המפרץ הפרסי ישפיע על כל המדינות השכנות". זאת, על רקע פגישת מנהיגי מדינות המפרץ עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בקמפ דיוויד, ולקראת המשך שיחות הגרעין.

שמונה בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו בדליפה במפעל כימי במחוז שאנשי במרכז סין. צוות החילוץ שהוזעק למקום הושם אף הוא תחת השגחה רפואית. הסיבה לדליפה נחקרת.

טיל חלל רוסי שנשא לווין תקשורת מכסיקני התרסק במחוז צ'יטה בסיביר. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". כלי תקשורת אחרים ציטטו גורמים רשמיים שאמרו כי הטיל התפרק כ-500 שניות לאחר השיגור בשלב השלישי והאחרון של המשימה שמפעיליו ביקשו להשלים.

שני מתמודדים בבחירות המקומיות במכסיקו נורו למוות. בכך עלה לשלושה מניין המתמודדים במדינה שהתנקשו בחייהם, שלושה שבועות לפני מועד הבחירות. לפני כחודשיים נמצא מועמד לראשות עירייה במדינה לאחר שראשו נערף. כל הקורבנות התמודדו באזורים שבהם הרשויות מנהלות מלחמה בקרטלי הסמים.

הילרי קלינטון ובעלה ביל, לשעבר נשיא ארה"ב, הרוויחו בשנה וחצי האחרונות יותר מ-25 מיליון דולרים עבור יותר מ-100 הרצאות. על פי הדו"ח שפרסמה הילרי קלינטון לקראת התמודדותה בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, היא הרוויחה בנוסף כחמישה מיליון דולרים ממכירות ספרה "החלטות קשות".

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו אישר חוק שאוסר על תעמולה קומוניסטית ותמיכה בבדלנים הפרו-רוסים שנלחמים מול הצבא האוקראיני במזרח המדינה. החוק החדש, אוסר גם על החזקת סמלים סובייטים או נאצים.

חבר המושבעים בבוסטון גזר עונש מוות על המחבל דז'וחר צרנייב בשל מעורבותו בפיגוע במרתון בעיר לפני שנתיים, שהוביל למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של 264 נוספים. התובעים במשפט ציינו כי הוא "חסר לב", בין היתר בשל העובדה שבחר להניח פצצה מאחורי קבוצת ילדים. התובעת הכללית של ארצות הברית לורטה לינץ' בירכה על החלטה ואמרה כי "מוות הוא עונש ראוי למבצע הפשעים המחרידים האלו". בחודש שעבר הרשיע חבר המושבעים את צרנייב ב-30 סעיפי אישום בעקבות תכנון הפיגוע וביצועו, יחד עם אחיו טמרלן שנהרג במהלך עימות עם המשטרה.

חאלד אל-פוואז, אזרח סעודיה שהורשע במעורבות בהרג 224 בני אדם בשגרירויות ארצות הברית בקניה ובטנזניה ב-1998, נידון למאסר עולם בארה"ב. הוא הוגדר על ידי הרשויות בארה"ב כיועץ בכיר של מנהיג אל-קאעידה לשעבר אוסמה בן לאדן. אל-פוואז הורשע בהוצאת הודעות לתקשורת מטעם אל-קאעידה לאחר ביצוע הפיגועים ובאספקת ציוד ותחמושת לחברי הארגון באפריקה. הוא לא הואשם בתכנון הפיגועים או בביצועם.

עם צאת השבת, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס בנאום למצבו הבריאותי ואמר: "אל תקשיבו לכל השמועות שמדברות על המצב הבריאותי שלי. החיים בידו של אללה, אבל אני לא סובל משום בעיה בריאותית ואני לא צורך שום תרופה". הוא הוסיף כי כל השמועות שהופצו על מצבו הן במסגרת "המלחמה הפסיכולוגית".

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק״א ו׳קבוצת העיתונאים רוטרניק׳.
חדשות שבת ישראל חוץ לארץ אירועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד