ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

שביתה בדרום בהזדהות עם עובדי כיל;

אמש נפגש יו"ר ההסתדרות עם יו"ר דירקטוריון כיל בניסיון לפתור את המשבר - בינתיים ללא תוצאות

עובדי כיל מפגינים, פלאש90
עובדי כיל מפגינים, פלאש90


בדימונה תיערך במהלך היום (א') הפגנת ענק בהזדהות עם עובדי כיל ונגד העתקת פעילות החברה מישראל לחו"ל. אלפים מתושבי הסביבה, מאות עובדי כיל וחכי"ם ישתתפו בהפגנה.

בדימונה, שם העירייה משביתה את שירותיה היום לאות הזדהות עם העובדים, כמו גם בערד ובירוחם, יפתח חמ"ל מיוחד בהשתתפות ראש העיר וראשי הוועדים. בבאר שבע בחרו שלא להצטרף לשביתת ערי הדרום, וזאת על אף מספר העובדים הרב המתגורר בעיר, ונמצא בסכנת פיטורין.

מפלגת 'המחנה הציוני' מתכננת לקיים את ישיבת הסיעה בעיר. "מדובר במפגן כוח שלא היה בכל המאבק עד כה, זו תהיה אם כל ההפגנות", אמר אחד העובדים לחדשות וואלה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ניפגש במוצאי שבת עם יו"ר דירקטוריון כיל ניר גלעד, להמשך המשא ומתן בין הצדדים, על רקע מהלך הפיטורים הנרחב שמובילה הנהלת החברה. השניים דנו באפשרויות לפתרון משבר התעסוקה.

ראש עיריית דימונה נפגש גם הוא אתמול עם שר האוצר הנכנס משה כחלון, והשניים קבעו להיפגש בשנית יחד עם שר הפנים הנכנס סילבן שלום, על מנת לצאת בהצהרה משותפת בנוגע למשבר. "כולי תקווה שהפתרון יגיע ועובדי כיל יחזרו לעבודתם", אמר אתמול ראש העיר ביטון.

נציגי ועדי העובדים נפגשו עם ההנהלה ביום שישי האחרון, אולם לא הגיעו להסכמות בנושא, לאחר שההנהלה התעקשה על זכותה לפטר עובדים ללא התערבות מצד הוועד בשנים הקרובות.

"אם נעודכן כי אין הסכמות, אז השביתה וההפגנות יהיה כמתוכנן", אמר ביטון, "אם יגיעו להסכמות והמשבר ייפתר – נחזור לשגרה. מניסיוני, עד שזה לא סגור זה לא נגמר, ואנחנו נערכים להפגנה גדולה".
באר שבע שביתה דרום ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד