י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ערעור: לשלוח למאסר עובד ציבור שנטל שוחד

במסגרת הסדר טיעון הורשע דניאל טרם בנטילת שוחד ונשלח לרצות עונש של 6 חודשי עבודות שירות בלבד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית משפט המחוזי בב"ש הודעת ערעור על גזר דינו של מנהל מחלקת תחבורה במועצה אזורית חוף אשקלון, דניאל טרם, לאחר שהורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של לקיחת שוחד בסכום מצטבר של כ-150,000 ש"ח ובעבירה של הפרת אמונים, ונדון ל-6 חודשי עבודות שירות בלבד.

"אין צורך להכביר מילים לגבי מסוכנותה של תופעת השוחד בשלטון המקומי ובכלל", נכתב בהודעת הערעור, "ולפיכך, בהתאם לפסיקה הנוהגת בדבר הצורך להחמיר עם מקבלי השוחד ולהילחם בשחיתות באמצעות השתת עונשי מאסר, יש להחמיר בעונשו של המשיב במידה ניכרת, כך שיוטל עליו עונש מאסר משמעותי, כספי השוחד יחולטו, והקנס שייפסק יהלום את סכום השוחד ואת חומרת העבירות בהן הורשע ונסיבותיהן".

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), בין השנים 2010-2003, כאמור מנהל מחלקת תחבורה במועצה אזורית חוף אשקלון, קיבל שוחד לאורך תקופה ממושכת ובהזדמנויות רבות מבעל חברת הסעות "אפיקי אשקלון". באירוע אחד, קיבל הנאשם סכום כסף של 45,000 ₪, אשר הופקדו לחשבונו הפרטי ובאירוע שני, שנמשך לאורך כשנתיים וחצי, העביר נותן השוחד לבתו של הנאשם ב-33 הזדמנויות שונות משכורות חודשיות מבלי שעבדה כלל בסכום מצטבר של 102,942 ₪.

הנאשם הורשע כאמור במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של לקיחת שוחד ועבירה של הפרת אמונים ובימ"ש השלום בב"ש גזר עליו 6 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. בהודעת הערעור נכתב כי "באופן בלתי נהיר בחר בית משפט קמא הנכבד להקל על מקבל השוחד, והטיל עליו עונש, שאין בו הלימה למעשים החמורים שבהם הורשע, ושחורגים מן הענישה הראויה להם.. מעשיו של המשיב, שנעשו למען בצע כסף, מצדיקים עונש הגבוה פי כמה מן העונש שהוטל עליו..."
שוחד טרם מאסר עבודות שירות הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד