כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

'חיים לילד' החלו את ההרשמה למחנה הקיץ

עשרות חולי CF יצטרפו למחנה הקיץ הבריאותי של 'חיים לילד' בשוויץ, שם ייהנו ממגוון פעילויות תוך המשך הטיפול הרפואי

'חיים לילד' החלו את ההרשמה למחנה הקיץ


בני המשפחות לחולי מחלת סיסטיק פיברוזיס עסוקים בימים אלו להבטיח את מקומו של החולה בן משפחתם, במחנה הקיץ הבריאותי של ארגון 'חיים לילד'. במשרדי 'חיים לילד' הפעילות רבה, וגם שם יודעים שלא לכולם יימצא המקום והתקציב, המשפחות יודעות כי המשמעות לסירוב לבקשה של חולים להצטרף למחנה הקיץ בשוויץ, רבה ביותר, והאחריות כבדה.

בקיץ הקרוב יטוסו זו השנה ה 17 ברציפות למחנה קיץ הרפואי בשוויץ בחסות 'חיים לילד' קבוצת חולי CF, ובהם רופאים ופיזיותרפיסטים כשלכל חולה מתלווה בן משפחה. אל החולים יצטרפו מדריכים בעלי נסיון מטעם הארגון על מנת להעניק להם רגעים של אושר בעולמם הכאוב.

בישראל חיים קרוב ל 800 חולים במחלת סיסטיק פיברוזיס שהינה מחלה ריאתית קשה. מה שמובן מאליו לכל אדם מן השורה, הנשימה, אינה משימה פשוטה עבור חולי CF שנלחמים על כל נשימה ונשימה.

עמותת 'חיים לילד' לקחה על עצמה את המשימה המורכבת לליווי החולים ובני משפחותיהם במהלך השנה באמצעים שונים ומגוונים. יותר מכל ממתינים החולים למחנה הקיץ הבריאותי שמתקיים בשוויץ. אויר הפסגות שבהרים בשוויץ ידוע בעולם כולו כמיטיב עד מאד עם החולים ומקל עליהם את הנשימה. המצרך החיוני כל כך לכל אדם ואדם, מושג בשוויץ לחולי CF ביתר קלות מאשר בכל מקום אחר בארץ.

במחנה הקיץ הרפואי ממשיכים החולים להיות מטופלים על ידי הצוותים הרפואיים, ובמקביל נהנים מתוכניות עשירות ומגוונות. החולים יוצאים מידי יום להליכה רגלית מרובה והיא משמשת להם כפיזיותרפיה נשימתית.

בימים אלו נסגרת ההרשמה, כש'חיים לילד' עושים מאמץ לענות תשובה חיובית לכמה שיותר חולים, על אף המסגרת המצומצמת, בעיקר מבחינה פיננסית.

ארגון 'חיים לילד' דואג לרווחתם של חולי CF, (סיסטיק פיברוזיס ) שהינה מחלה ריאתית המקשה על הנשימה. בארגון מעניקים סעד כלכלי ברכישת ציוד רפואי וטיפולים רפואיים המוגדרים מצילי חיים. כן מפעיל הארגון מעון נופש יוקרתי בים המלח המיועד לחולים CF ופסוריאזיס ובני משפחותיהם.

הארגון מוכר ע"י רופאי סיסטיק פיברוזיס בישראל ובידו הסכמות של כל הרבנים בישראל והוא אינו מתוקצב כלל וכלל מכספי משרדים ממשלתיים.

פעולותיו מוגדרים כמצילי חיים ובין היתר הוא הארגון היחידי בישראל המממן מכשירי אינלהציה ייחודיים לחולי ריאה כרוניים, המקלים משמעותית את נשימתם ומעלים את תפקודי הריאות של החולים.

יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר: "משנה לשנה גוברת ההרשמה להשתתפות במחנה הנופש הבריאותי כאשר עוד ועוד חולים מבקשים להשתתף וליטול חלק במחנה. אנו משתדלים להיענות לפניות אולם לצערנו התקציב מוגבל ונעשים מאמצים להרחיב את הפעילות".
חיים לילד חולים שוויץ מחנה סיסטיק פיברוזיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד