י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מלחמת 'דרכי נועם' בפריצות: ראש הישיבה והאברכים רקדו ליד האגם

מאות אברכים ליוו בשבת את הגר"י אולשין, שיצא להיאבק בתופעה הפסולה של צעירים המתקבצים מדי שבת בצהריים בערבוביא סמוך לכביש הראשי • במסגרת המאבק, ביקשו ראשי הישיבה מהאברכים לעבור במקום ו"להפגין נוכחות" בדרכי נועם

האגם בלייקווד. צילום: לייקווד סקופ
האגם בלייקווד. צילום: לייקווד סקופ


מלחמת השבת באגם: בלייקווד שבניו ג'רזי, סמוך לכביש הראשי, מתאספים מידי שבת בצהריים בנים ובנות בערבוביא, מה שמביא את התושבים החרדים להתרחק מהמקום וגורם למכשולות רבים. בעקבות כך החליטו רבני העיר לצאת למאבק בתופעה הפסולה.

הדומ"ץ של חסידי סאטמר לייקווד, הגאון רבי מרדכי בצלאל קליין, הגיע למקום מידי שבת תוך כדי שהוא פוצח בריקוד ומנסה לעצור את ההידרדרות, לפני כמה שבועות יצא מכתב מאחד מרבני העיר ועליו חתומים ראשי הישיבה של לייקווד, הגר"י אולשין, הגר"מ קןטלר, הגר"ד שוסטל והגר"י ניומאן, בהוראה לאברכים להשתדל לעבור דרך שם ולא להתווכח רק להראות נוכחות, ובשבת שעברה אף הלך לשם ראש הישיבה הגר"י אולשין, יחד עם מאות אברכים ששרו ורקדו. ראש הישיבה שוחח עם הילדים במקום שקיבלו את ברכתו.

יצויין, כי ראשי הישיבה ורבני העיר שלחו להיוועץ גם בגראי"ל שטיינמן, כדי לשמוע כיצד ראוי להיאבק בתופעה.

אחד מהתושבים ששהה במקום בשבת שוחח עם 'בחדרי חרדים' ומספר: "המשטרה המקומית מגנה על הילדים, שיושבים שם כחילונים גמורים במרכז העיר, הבאנו ילד אחד לבקש ברכה מהראש ישיבה של לייקווד - רבי ירוחם - ששאל אותו מה אתה רוצה? הילד אמר להצליח ללמוד, ובן כמה אתה? הבחור השיב שהוא בן 16, ור' ירוחם בירך אותו ואמר 'יש לך את כל החיים לפניך ללמוד טוב', כשהילד נפרד מהראש ישיבה הוא אמר לנו, 'חבל שלא ביקשתי ברכה שהמשטרה לא יעצרו אותי'".

כך או כך, בלייקווד מתכוונים להמשיך להילחם בתופעה בדרכי נועם, ולהגיע מידי שבת בשבתו לשיר ולרקוד סמוך לאגם, במטרה אחת - שהילדים יבינו שזה לא מקום להידרדרות רוחנית.

המודעות בבתי המדרש של לייקווד






לייקווד אגם הידרדרות מלחמה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד