י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היום: אלפי תושבי אשדוד יתלכדו בעצרת תפילה המונית ברחובה של עיר

"עצרת שהעיר אשדוד לא ידעה כמותה" - כך מגדירים מתכנני הפגנת הענק היום את המחאה האדירה הצפויה להתרחש מול מתחם הביג, בניסיון להפסיק את חילול השבת ההמוני במקום • כל הפרטים, הסדרי העמידה וסדר העצרת - בפנים

עצרת בבני ברק, צילום: שוקי לרר
עצרת בבני ברק, צילום: שוקי לרר


על רקע המאבק בפריצת השבת בפתיחת קניון ביג בשבתות וחגים - אלפי תושבי העיר אשדוד מכל הריכוזים החרדיים באשדוד, בני הקהילה החרדית ותושבים רבים מכל חלקי העיר, יתלכדו היום בעצרת תפילה המונית שתתקיים ברחובה של עיר, בשד' ירושלים שלצד רובע ז' בעיר.

העצרת ההמונית תיערך בשעה 18:00 ותסתיים בע"ה בשעה 19:30, והיא נערכת בראשותם ובהשתתפותם של כל האדמו"רים, רבני הקהילות, הדיינים וראשי הישיבות של כל הקהילות החרדיות בעיר, המתלכדים כאיש אחד בלב אחד במערכה המשותפת למען שמרית שבת

העצרת תיפתח בתפילת מנחה ולאחר מכן יאמרו את סדר 'יום כיפור קטן', בהמשך יאמרו פרקי תהלים, ובתום המעמד יתלכד הציבור כולו במעמד קבלת עול מלכות שמים המוני. בעלי שופרות מתבקשים להביא שופרות ולהתרכז ליד עמוד התפילה. סדר התפילה נקבע בידי בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד בעצה אחת עם יתר רבני העיר.

כפי שנקבע, תתקיים העצרת על פני רח' שדרות ירושלים בעיר. הנשים ותלמידות הסמינרים יתרכזו ברחובות רב ינאי-רב חיסדא, כאשר למען שמירת גדרי הקדושה מתבקשים הגברים להגיע מכיוון רח' הרב לוין-רבי טרפון, ואילו הנשים תגענה מרח' רבי יהודא הנשיא. תלמידי תלמודי התורה והישיבות יתרכזו ברח' רבי טרפון עם המלמדים, או שהילדים יעמדו לצד הוריהם – כפי שיודיעו היום בכל אחד מתלמודי התורה.

בעיר עצמה הושלמה ההיערכות לעצרת ההמונית שכמותה לא ידעה העיר מעודה. במשטרה נערכים לארוע שבו צפויים אלפים, כאשר כוחות המשטרה יאבטחו את הארוע בנוסף לאנשי השיטור העירוני. כפי שהובהר והודגש חלה חובה להישמע להוראות והנחיות המשטרה וזאת מחמת פיקוח נפש. מיד בתום הארוע מתבקש הציבור להתפזר במהירות על מנת לאפשר לתנועה לזרום ויש להעביר הוראה זו גם לבני הנוער.

כמו כן, בשל מזג האוויר החם שצפוי לשרור היום, בעיקר בדרום, מתבקשים המתפללים להצטייד בבקבוקי מים ולהקפיד על שתיה מרובה לפני ובמהלך העצרת. יש לדאוג גם לכובעים לילדים כהגנה מפני השמש. במקום עצמו תוצב ניידת השתיה של ארגון 'להשקות צמאי חסדך' של משפ' רובין שנרתמה למען ציבור המתפללים.

אך כאמור, אין בכך די ויש להקפיד על שתיה אישית למניעת סכנה. מ'איחוד הצלה' נמסר כי מתנדבי הארגון, בראשות מנהל הארגון בדרום ינון אזולאי, יתפרסו בין ההמונים כאשר הם יהיו נכונים להגיש עזרה במקרה הצורך. עם זאת, יש להקדים רפואה למכה ויש להקפיד על שתיה למניעת מקרי התייבשות, וכן להשתדל לעמוד בצורה מרווחת ולא להצטופף בכדי להקל על החום. כמובן שיש להישמע להוראות הסדרנים והמשטרה ולהימנע מדוחק מיותר ומסוכן.

מועדת ההיגוי שמונתה בידי בד"ץ 'רבני הקריות' נמסר כי בעצרת ישתתפו תושבי אשדוד בלבד שבעירם נפרצה הפריצה. כמו כן ישתתפו בעצרת תושבי הקריה החרדית בקרית גת הסמוכה לעיר, וזאת לאחר שהתברר כי פתיחת המרכז המסחרי בשערי העיר אשדוד מושכת אליה אלפי לקוחות המגיעים מיתר ישובי הסביבה, שמאז הם עושים את שבתם חול.

אולם, דווח כי גם בבתי כנסת רבים בכל רחבי הארץ יאמרו פרקי תהלים בציבור בשעה בה מתקיימת עצרת התפילה באשדוד, כהשתתפות בצערם של תושבי העיר שפירצה חמורה זו נפרצה בעירם, ומתוך ידיעה כי במידה וחילולי השבת בעיר ימשכו ויתרחבו – נהיה עדים חלילה לפריצת כל הגדרות והמוסכמות הנוגעות לשמירת השבת בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד לדרומה.
אשדוד ביג שבת מאבק עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד