כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נתניהו: ירושלים לא תחולק ולא תשוב לחזית

ראש הממשלה נשא דברים במליאה לרגל יום ירושלים, ותקף בחריפות את בוז'י הרצוג: "זו הזדמנות להבהיר את עמדתך"

צלם: יצחק הררי
צלם: יצחק הררי


מליאת הכנסת קיימה היום (ב) דיון מיוחד לציון יום ירושלים, בהשתתפות ראש העיר ירושלים ניר ברקת, סגני ראש עיריית ירושלים, חברי מוצעת העיר, בכירי עיריית ירושלים ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "48 שנים ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל כך היה וכך יהיה. לפני 48 שנים לחמנו מלחמת מגן מופלאה שבמהלכה איחדנו את ירושלים. מאז ימי התנ"ך ועד ימנו אנו תמיד ידענו שאין ציונות בלי ציון ואין ציון בלי ירושלים.

"ירושלים לא תחולק עוד, היא לא תשוב להיות קו חזית ועיר ספר. סילקנו מתוכה את הגדרות וחיברנו בין חלקיה. אין זה אומר שהחיבור הוא מושלם ואין בעיות, יש והן רבות. אבל אחורה איננו חוזרים. ירושלים שוכנת בטבורה של מדינת ישראל ובתוכה לא יישב אף אויב ששואף לחסל את המדינה.

"זו הזדמנות, ידידי ראש האופוזיציה להבהיר את עמדתך. במערכת הבחירות צותת שתשמור על ירושלים מאוחדת אבל אמרת גם שלדעתך יהיו בה שתי דירות. כמו כן מה עמדתך לגבי בנייה בכל חלקי ירושלים? כשבנינו בגילה בכירי מפלגתך ביקרו זאת בחריפות. אנחנו בונים בכל חלקי העיר, וגם בשכונות הערביות. איננו בונים בירושלים כדי להתעמת עם הקהילה הבין לאומית, אנחנו עושים זאת באחריות ובשיקול דעת כי זו זכותנו הטבעית.

"לאורך ההיסטוריה הייתה ירושלים בירתו של העם היהודי בלבד, עמים אחרים שלטו בה אבל לא הפכו אותה לבירתם. לא ניתן שבירושלים ייראו המראות של חילול אתרי פולחן כפי שאנחנו רואים בחלקים אחרים במזרח התיכון. יש מי שמנסה להכחיש ולהעלים את הקשר העמוק שלנו לירושלים וגם את הועבדה שהיא עיר פתוחה וחופשית. יהודים בכל העולם התפללו במשך דורות לשנה הבאה לירושלים הבנויה, ויש מי שמתכחשים לזה.

"עיננו רואות שהמערכה על ירושלים לא הסתיימה, יש מי שרוצים להפקיע את ירושלים מידיי ישראל והמגמה הזו מגברת בשנים האחרונות במיוחד על ידי התפשטות הקנאות האסלמית. כולם רוצים את ירושלים לעצמם ולנשל ממנה את האחרים, את החופש ואת זכות הבחירה והתפילה. מי ששומר על ירושלים זו ישראל הדמוקרטית ורק היא.

"כל אחד יכול להבין מה יקרה לו נשמע לעצות שנפנה אותה או חלקים ממנה, אנחנו במזרח התיכון יודעים מה נכנס לשטח שמתפנה. איזו אלימות וברבריות. מה שעומד מנגד זו רק אופציה אחת שיבטיח את אופייה החופשי של ירושלים וזו ריבונות ישראל. בשנה האחרונה התגברה האלימות בירושלים בין השאר בגלל הסתה פרועה. המסיתים והמפגעים לא ישיגו את מבוקשם כי מולם אנחנו מפעילים יד ברזל".
ירושלים כנסת נתניהו הרצוג בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד