י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השלב הבא: חרם על כל סניפי רשת 'ביג' בארץ

בתום העצרת האשדודית חוזקה הקריאה להחרים את מרכז הקניות 'ביג פאשן' מחללת השבת • ועדת ההיגוי מתכוננת לשלב הבא: הטלת חרם על כל רשת 'ביג' הארצית • אנשי הוועדה ל'בחדרי': "העצרת הייתה מפגן מעודד של אחדות"

תקיעת שופורת הערב באשדוד. (באדיבות המצלם)
תקיעת שופורת הערב באשדוד. (באדיבות המצלם)


חרם צרכני הוטל על מרכז הקניות 'ביג פאשן' שבכניסה הדרומית לאשדוד, כך על פי החלטת עצרת האלפים אמש (ב') בעיר.

דבר העצרת הוקרא על ידי ידי מזכיר ועדת הרבנים למען השבת הרב יצחק גולדקנופף, שהכריז: "בשם רבני ואדמו"רי העיר שליט"א, הננו פונים לתושבי העיר והבאים בשעריה לכבד את הקריאה שפורסמה בערב פסח שלא לקנות במרכז הקניות ובחנויות המחללות שבת בפרהסיא, וכן לעודד ולחזק את העסקים הסגורים בשבת. ובזכות כינוס זה ושמירת שבת כהלכתה נזכה במהרה להבטחת חכמינו זכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלים'".

בוועדת ההיגוי לעצרת הביעו שביעות רצון מאופן התנהלות העצרת ואומרים כי מי שציפה להפרות סדר כלשהן נאלץ להתאכזב. "הארוע היה מעמד מרשים של אחדות וכבוד שמים, כאשר הציבור מביע את כאבו על פתיחת החנויות בשבת כשהוא מחזיק את אומנות אבותיו בידיו – בתפילה.

"הציבור התפלל והביע תחינה ואנו בטוחים כי התפילה תעשה פירות ותביא לכך שישובו תועים מדרכם, ונתבשר כבר בקרוב על סגירת מתחמי הקניות שכיום מאיימים על קודושת השבת בעיר".

לדברי אנשי הוועדה, מתקיימות הכנות לקראת הפעחת השלב הבא - במידה ומתחמי הקניות הפתוחים בשבת לא יסגרו - הפעלת ה'עיצומים הכלכליים', כולל חרם כללי על כל סניפי הרשת ברחבי הארץ.

"במידה השיחות המתנהלות מול בעלי השליטה ב'ביג' לא יועילו אף הן, לא יהיה מנוס מאשר להוציא לפועל את השלב הבא", הם אומרים.

בדיון שנערך השבוע בבד"ץ בהשתתפות כל רבני הקהילות סוכם המתווה שבו יפעל הציבור החרדי כולו במידה וחילולי השבת ימשכו. ההחלטות הן: לפרסם ברבים את איסור רבני הקריות והאדמו"רים לקנות בקניון ביג, הסטאר סנטר וחנויות מחללות שבת, במקביל לחזק את ידי שומרי השבת.

לשלוח מכתב אזהרה לגופים פיננסים בשוק ההון לרבות חברות ביטוח, קופות פנסיה, בנקים, קרנות נאמנות ובתי השקעות שבמידה ולא ימכרו את המניות או את אגרות החוב של החברות מחללות השבת הרי שבית הדיון יורה לציבור למשוך את השקעותיהם בחברות אלו.

נקבעו פגישות של חברי בית הדין עם כלכלנים עורכי דין יועצי השקעות ומומחים בשוק ההון לקבל חוות דעת מקצועית משפטית על כל חברה וחברה אשר משקיעה ושותפה בחילול שבת.

תוקם ועדת רבנים שתבחן כל חברה וחברה ותגיש את המלצותיה לחברי הבד"ץ לשם הטלת סנקציות חריפות ועיצומים כלכלים על החברות אשר יסרבו למשוך את השקעותיהם בחברות מחללות שבת.
עצרת אשדוד ביג שבת עיצומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד