י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איחוד הרשתות בין סלקום לגולן טלקום בסכנה

ועד עובדי סלקום: לא יפוטרו עובדים מסלקום כדי שיעברו למיזם המשותף כפי שדורש משרד התקשורת • יו"ר ועד סלקום: "עובדי החברה הם לא סחורה שעוברת מיד ליד בהתאם להחלטות הרגולטור"

  • א' סיון התשע"ה
.
.





הסכמי איחוד הרשתות הסלולריות על קרקע רעועה. ל"גלובס" נודע כי ועד עובדי סלקום הודיע כי הוא מתנגד להסכם איחוד הרשתות עם גולן טלקום במתכונת שדורש משרד התקשורת, והוא לא יאפשר פיטורי עובדים שיעברו מסלקום למיזם. בכך מצטרף ועד סלקום למאבק של עובדי פלאפון שגם הם הבהירו שלא יאפשרו פיטורי עובדים לטובת מיזם משותף שהיה ותקים פלאפון עם חברת אקספון.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, אמרה כי הוועד מתנגד נחרצות להעברת עובדים אל התאגיד החדש שיקום עם גולן. שני הוועדים (סלקום ופלאפון) עובדים לאחרונה בשיתוף מומחים על חוות דעת לבחינת הדרישה של משרד התקשורת להקמת אותו תאגיד.

לדברי יניב, "עובדי החברה הם לא סחורה שעוברת מיד ליד, בהתאם להחלטות הרגולטור. אין לנו התנגדות להקמת אותו תאגיד, אבל מי שחושב על מעבר של עובדים מנוסים ונאמנים כמו שיש בסלקום, אל אותו תאגיד טועה ומטעה - הדבר לא ייצא לפועל".

הרעיון של משרד התקשורת בהקמת התאגיד המשותף, הוא להוציא מהחברות את הטיפול השוטף בנושא הרשת, כך שהוא יתנהל בצורה עצמאית עם דירקטוריון עצמאי וכו'. לשם כך אמורה להתמנות הנהלה עצמאית ודירקטוריון שיקבל החלטות על בסיס מקצועי בלבד. הרשת המשותפת לפיכך, אמורה לקלוט אליה את העובדים מהמפעילות.

בהסכם איחוד הרשתות פרטנר-הוט מובייל עברו עשרות עובדים מפרטנר למיזם החדש ופחות עובדים מהוט מובייל, שלמעשה כל זכויותיהם נשמרו והועברו למיזם החדש.
ההסכם הבא בתור שאמור להיות מקודם וכרגע ממתין לאישור של משרד התקשורת הוא הסכם סלקום-גולן. במידה והעובדים בסלקום לא יסכימו לפיטורי עובדים שיעברו למיזם, קיימת סכנה שהמהלך כלל לא ייצא אל הפועל. נזכיר כי מדיניות המשרד היא שרק רשת משותפת תוכל להפעיל את מלוא התדרים שבידי שני המפעילים בדור הרביעי.
סלקום משרד התקשורת פיטורים פלאפון גולן טלקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד