כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

8 חודשי מאסר למפעיל דף "מוות לישראל"

סאמי דעיס בן ה-27, ייכלא בגין הסתה ותמיכה בארגון טרור בפייסבוק - כך גזר שופט השלום בירושלים

הסתה לרצח, פלאש90
הסתה לרצח, פלאש90


שופט בית משפט השלום בירושלים גזר שמונה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשים נוספים על תנאי, על סאמי דעיס בן 27, בגין ההסתה והתמיכה בארגון טרור בפייסבוק.

לפני שבוע, נגזר לראשונה מאסר בפועל על הסתה ברשתות החברתיות - תשעה חודשי מאסר על מזכ"ל תנועת פת"ח במזרח ירושלים, עומר שלבי, בגין הסתה ב'פייסבוק'.

דעיס, שהורשע הבוקר, הפעיל דף פייסבוק תחת השם "Sami dais (מוות לישראל)". פרק העובדות בכתב האישום המתוקן, מתאר שורה ארוכה של פרסומים שפרסם הנאשם בתקופת מבצע "צוק איתן" ולאחריו, ומחזיק 6 עמודים בהם מפורטים באריכות הפרסומים, התמונות והשירים אותם פרסם הנאשם. אלה זכו ללייקים ושיתופים רבים.

ביום 18.11.14, לאחר הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, ועוד באותו היום, פרסם תצלום של שני מבצעי הפיגוע ולצדו כתב: "אלה המגנים על המזרח הקדוש והמגנים על האקצא... בעלי התגובה המהירה, שהידים, הטילו פחד בבתי הכופרים, שמאלנים בדעותיהם וגיבורים בתגובותיהם". פרסום זה גרף 25 סימני "לייק" ושיתוף אחד.

בהמשך אותו יום, שיתף הנאשם איור של המתאר שחיטת יהודים בבית כנסת, ותחתיו הכיתוב: "אינתפאדת אל קודס, כוחות ירושלים, אלאקצא הוא האחריות שלי, בשבילך אלאקצה".

כמו-כן, פרסם הנאשם את תמונות שני המחבלים אשר ביצעו את פיגוע בית הכנסת ותחתיהן הכיתוב:
"השהיד הגיבור ע'סאן אבו ג'מל /עדי אבו ג'מל, גיבורי פיגוע בית הכנסת הציוני אתמול בבוקר, בני ירושלים המכובדת". פרסום זה גרף תמיכה של 9 סימני לייק.

עוד ביום 18.11.14 שיתף הנאשם בפייסבוק תצלום של עמוד הפייסבוק של החזית העממית לשחרור פלסטין, בו מופיע משמאל מבצע הפיגוע בבית הכנסת, ומימין איור המתאר גרזן על רקע מסגד אלאקצא. לצד אלה הופיע הכיתוב: "הו הציונים, בכל המקומות ובכל האמצעים נקצור את נשמותיכם", וכן: "החזית העממית לשחרור פלסטין-מ.פ אלעזה. תחי חזית התגובה וכתובת השמאל".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד